Nästa resa går till...



AUSTRALIEN


Först 14 dagar i Cairns, uppdelade på två hotell.

Tio dagar på Kewarra Beach Resort & Spa (förmodligen, ej bokat) som ligger på fastlandet, se nedan bilder
Fyra dagar på Fitzroy Island Resort (förmodligen, ej bokat) som ligger på en ö mitt i Stora Barriärrevet, se bilderna ovan

Därefter fyra dagar i Sydney!



I Cairns finns det många utflykter att göra. Bungee jump, white water rafting, hästridning, quadbiking, snorklingsutflykter, luftballongsturer, fallskärmshoppning, grottutflykter, hikes, utflykter till regnskogen och olika nationalparker... Listan kan göras lång!



I Sydney kan man se Blue Mountains och Jenolan Caves.

 
Jag funderade mycket på Fiji först, men priserna bara steg och det var så mycket som blev fel, bland annat att det är high peak i deras tornadosäsong i januari så... Nej tack, det blir en annan gång. Nu blir det ännu en äventyrsresa istället, dock med några dagars avkoppling på Fitzroy Island.
 
Flyget är bokat och jag åker redan den 28 december. Är hemma igen den 19 januari. Nu måste jag bara se Hitta Nemo igen. "P. Sherman 42 Wallaby Way, Sydney"! 
 
Äntligen, jag har velat till Australien i hela mitt liv. :D

Kommentarer:

1 Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta:

åh vill med dit

Svar: Förstår det! :D Det verkar så fint.
Lovisa

2 Annica:

En kompis till mig åker nog ungefär samma tid som er...men han åker till Alice springs för maximal värme ;) Melbourne och Sydney. Han brukar klättra på bron i Sydney, tror det blir 4:de eller 5:e gången nu :)

Svar: Åh vad kul! :D Härligt med Alice Springs. Tror att vi kanske också kör en klättring på bron, det beror på om vi hinner. :)
Lovisa

Kommentera här: