Pan Pacific Nirwana Bali Resort



Nu är Bali-hotellet också bokat! Yay! Självklart via bästa Hotels.com. Alltså är alla hotell som var upp till mig att boka nu bokade. Skönt! Jag hade egentligen inte tänkt boka ikväll, men när jag gick in via mobilappen och gick igenom bokningsprocessen på skoj, upptäckte jag att de höjde alla priser på hemsidan. Detta bara för att jag tryckt på "boka" några gånger och de insåg att ett köp var på gång.
 
I appen hade var jag fortfarande inne i bokningen, och fick dessutom 10% rabatt eftersom jag bokade via mobilen. Som om inte det vore nog var rummet redan nedsatt med 50% eftersom det var sista rummet. Det var alltså bara att slå till. Vi kommer att bo i ett område som heter Tabanan, vilket ligger ungefär en timme från flygplatsen med taxi.
 
Detta är ett lugnt och fridfullt område ute på landet nära det vackra templet Tanah Lot. Man kunde såklart välja att bo mer centralt mitt i smeten bland alla kaotiska bilvägar och lite mer "nedsmutsade" stränder fullproppade med jetskis, båtar och turister, men då ville vi hellre ha det mer avskilt och relaxing. Annars är Kuta och Nusa Dua väldigt populära områden för turister, men de är också mycket mer hektiska med dyrare hotell, fler människor, mer charterkänsla och dyrare restaurangpriser.



Här är en del av min hotellista i Excel där jag skrivit upp ett flertal intressanta hotell. Det är skönt att göra såhär för att få en överblick och snabbt kunna jämföra och sålla bort. Några punkter jag skriver upp är: "Badkar", "Pool", "Strand", "Pris", "Område", "Avstånd", "Rummets kvadratmeter", "AC", "Värdeskåp", "Gratis wifi", "Byggt", "Stjärnor", "Frukost", "Betyg", "Min kommentar", "Negativt", "Positivt" och så vidare. 




Japp, det finns badkar! Jag tänker inte göra om samma misstag som på Maldiverna.



En kul grej är att jag verkligen, verkligen ville boka "Pan Pacific Singapore" som vårt Singapore-hotell, men det kostade 10 000 kr för fem nätter, alltså vråldyrt. Jag var dock helt kär och trodde snart att jag inte hade något annat val än att boka det ändå, för inga andra hotell föll mig i smaken. När jag äntligen föll för "Carlton City Hotel Singapore" blev jag jätteglad för det var ju flera tusenlappar billigare. Det var inte riktigt lika fint som Pan Pacific-hotellet, men nästan. Tillräckligt. 
 
Hur som helst blev jag förstås överlycklig när jag hittade ett Pan Pacific på Bali istället - för en otroligt mycket billigare peng trots att vi snackar sju nätter här. Jag antar att Bali är något billigare än Singapore. 

Kommentera här: