2014 i listform

 
 
Film: Allra bäst var "Interstellar". På andra plats kommer "The Maze Runner" och på tredje plats har vi "The Hunger Games: Mockingjay". Hobbit-filmen var också över all kritik. Samt komedin "Blended". 
Låt: Jag måste faktiskt välja ett helt album, och då tar jag "Illusions" av kompositören Thomas Bergersen. Favoritlåtarna är "Ocean Princess", "Merchant Prince" och "Soulseeker". De är helt episka låtar.
Serie: Whoa, det går inte att välja en. Jag får fokusera på helt nya serier (nya för mig) jag upptäckt i år, och inte serier med nya säsonger. Först den gamla svenska serien "Skilda världar" som jag håller på att plöja igenom just nu, men även coola "Orange is the New Black", älskade "Under the Dome" och fantastiska "Extant".
Bok: Jag har inte läst mycket i år, men andra boken i "Night World"-serien som jag läste i Kenya var riktigt bra. Annars läser jag just nu min egen bok jag håller på att skriva och den tycker jag är bra, haha! Jag får ju bestämma allt själv.
 
 
Köp: Två saker. Dels min livsviktiga spincykel som inhandlades i början på året, men även min älskade telefon: Samsung Galaxy Note 4. Jag är helt kär, vilket alla i min omgivning upptäckt med missnöje.
z0mg: Jag åkte på safari. Det var någonting jag inte trodde att jag skulle göra förrän jag var 50, för jag hade fått för mig att det var svindyrt. Det var det häftigaste jag någonsin gjort... Jag vill bara åka på safari igen! Tanzania och Sydafrika nästa.
App: Jag måste nog säga Instagram, precis som förra året. I och för sig är jag helt störtförälskad i "Sketchbook for Galaxy" där jag kan rita med ritpennan.
Spel: Det här året har jag inte spelat mycket - inga riktiga spel i alla fall. Om vi pratar mobilspel har jag plöjt igenom en hel del under årets gång, och jag antar att dessa räknas. Favoriterna är "Clash of Clans", "Boom Beach" och "Fun Run".

 
Coola händelse: Jag åkte helikopter... what!
Resa: Kenya i februari och Dubai + Maldiverna i september. Det går inte att välja en favorit. De var båda minnen för livet.
Besvikelse: Att min älskade Sony Xperia T3 föll i golvet och slog upp skärmen så att jag behövde köpa en ny telefon.
Godis: Herregud, vad ska jag välja? Det blir nog Marabou Oreo. Mmm!
Dricka: Gläsk. Det är glass blandat med läsk i ett glas. Hehe...
Affär: Jag får aldrig nog av "eBay", så jag väljer det.
Klädbutik: "Gina Tricot" hade många fina kläder denna säsong.

Kommentera här: