Carlton City Hotel Singapore

 
Nu är hotellet i Singapore bokat. Äntligen! Jag lyckades först bara kära ned mig i de där vråldyra superlyxhotellen och så fort jag tänkte: "Lollo, kolla på billigare hotell nu, va?" var jag inte sen med att svara tillbaka: "Hallå, ne-ej! Jag tänker inte bo på nåt jävla skithotell!" och då dog alla argument liksom ut. Singapore känns rent spontant ganska dyrt. Om man vill ha ett fint standardhotell som ser rent och fräscht ut får man ge långt över tusen kronor per natt, som annars är min vanliga riktlinje.
 
Men som spoilern i första meningen antydde har jag nu till slut hittat rätt. Som en blixt på en klar himmel snubblade jag in på detta hotell som jag innan bara ratat vid första bilden och egentligen aldrig klickat mig in på. Jag passade på att tillämpa min härliga 10% rabatt jag precis fått på mailen och plötsligt blev det bra pris också. Eller hm, bra pris för Singapore i alla fall ;). Jag älskar när man bara faller för ett hotell vid första anblick och känner: "Här ska jag bo."

 
Jag tycker verkligen om sådana här stilrena, lyxiga Business-hotell i sann "Conrad Dubai"-anda. Men vet ni vad det bästa är? Det finns badkar. I alla rum. Oh yes. Jag kollar mycket på badrummen när jag väljer hotell, konstigt nog, och finns det inget badkar åker de in på min svarta lista. Härom dagen hade jag följande konversation:

- Jag hittade värsta fina hotellet i Singapore. Det var bra pris, snygga rum, bra läge... bra allt!
- Men...?
- DET FANNS INGET BADKAR?! ASSÅ VA?!
- Skojar du med mig?
- Nej! Det fanns inget badkar!
- Okej? Och det var det enda som var fel på det? Det är väl inte så viktigt med badkar?

?
 
Badkar är allt.
 

Kommentera här: