Yay! Nu är precis allt bokat!


 
Allt förutom utflykterna då, men sånt brukar jag köpa precis innan eller på plats. Allt det viktigaste är klart nu. Alltså alla hotell och flyg (och maten på Maldiverna eftersom det är All Inclusive där). Första natten ska vi bo på ett fyrstjärnigt hotell som heter Copthorne Hotel Dubai som ligger nära flygplatsen.
 
Planet landar sent på kvällen så vi ville ta en billig hotellnatt eftersom vi bara ska sova och hela dagen redan försvunnit. Dagen efter ska vi vidare till vårt riktiga hotell och checka in så snart det går, och det är femstjärniga underbara Conrad Dubai som jag är heeeelt kär i. 
 
 
Haha, faktum är att Conrad Dubai var bland de dyrare hotellen vi kollade på i vår prisklass i Dubai, så när vi väl bestämde oss för det hotellet kändes det dyrt om man jämförde med de andra hotellen jag kollade på (man kan hitta riktigt, riktigt billiga hotell i Dubai). Så Dubai-hotell-budgeten var maxad helt enkelt. Särskilt som 10%-rabattkoden jag hade inte gick att använda på detta hotell eftersom det är ett Hilton-hotell. Oops.
 
Anyway. Så upptäckte jag att vi ska vara 5 nätter i Dubai, inte 4...?!?! HUR KAN MAN FÖRBISE EN SÅN SAK?! Galet! Och när vi redan valt ett "dyrt" hotell kunde vi för sjutton inte slänga på ännu en natt heller, herregud omg nej tack. Så då löste vi det genom att välja ett billigt hotell första natten eftersom vi ändå kommer fram så sent, haha. Fail om vi inte upptäckt detta förrän senare. xD Detta känns så typiskt mig på nåt sätt. Tänk att folk låter mig planera allt detta ;D. Vi får se hur det går!
 
 
Alla bilder är från drömhotellet Conrad Dubai, där vi ska bo! Iiiih! Vi ska bo i ett Deluxe-rum med Skyline View. :D Hotellet har 4,6/5 i betyg på Hotels.com, 90% av 100% på TripAdvisor (det är superbra) och är rankat som nummer 27 av 475 hotell i Dubai.
 
 
 

Kommentera här: