Kenya - Vägen hem



Då var det dags. Dags att åka hem :(. Jag som ville på en till safari, hehe! Vi gick upp klockan sju och åt frukost. Vid 08.35 kom transferbussen. Det var många från hotellet som skulle hem med den. Längs vägen såg vi en massa fattiga hus, hyddor och marknadsstånd.

 
 


HUR kan de bära såna här saker på huvudena?! Helt fucking insane! :D
 
 
 
På flygplatsen, när vi redan checkat in allt bagage, gick jag lös i souvenirbutikerna. Jag hittade en stooor noshörningsstaty jag ville ha. Jag köpte den. Sen hittade vi kylskåpsmagneter! OMG! Vi hade inte hittat en enda på hela resan. Men nu, äntligen. I sista sekunden. Jag köpte en hel drös ^-^.
 
 
 Flygresan gick bra och smärtfritt. 
 


Vinkade åt Paphos när vi åkte förbi :,). Lite sentimentalt sådär. Så nära, men ändå så långt bort. Mina älskade katter Peter och Gustaf var där nere någonstans.

 
Även på hemresan mellanlandade vi i Helsingfors, men vi skulle fortsätta åka med samma plan så det var bara att sitta kvar och vänta. 

 
Efter mellanlandningen blev planet nästan helt öde.

 
Inte långt senare kom vi välbehållna fram till Stockholm där vi fick vänta på vårt bagage.
 
 
 Det var slutet på vår helt amazing Kenya-resa! Jag är övertygad om att vi kommer att åka dit igen. Säkert till Masai Mara för att se den helt otroliga migrationen. Själva safarin gjorde ju hela resan. Resten av vistelsen är ganska blek i jämförelse. Nästa gång vill jag att åtminstone halva resan spenderas i safarijeepen! ;) Minst!!

Kommentera här: