Jag längtar inte

Jag längtar inte efter Mexiko. För det är sådär jobbigt igen att det inte känns som att vi ska dit. Det är som när vi skulle till Cypern. Jag minns att jag inte riktigt fattade det då heller, för jag hade aldrig åkt utomlands själv och bara gjort en enda resa med familjen för flera år sedan så det kändes riktigt overkligt för mig. Nu är det värre än så, för vi ska över Atlanten i tre olika plan och flyga reguljärt. Allting hänger på mig och min planering känns det som. Och det är ju så mycket som kan gå fel. 
 
Nej men, jag minns hur glad och förväntansfull jag var inför Egypten och hur sjukt mycket jag längtade dit. Jag längtade helt galet mycket. Men just nu längtar jag inte till Mexiko, för jag tror inte att jag kommer vara där om en vecka, så varför ska jag längta dit när jag... inte ska dit?
 
Herreguuud, om en vecka och två dagar kommer vi att sitta på flyget. Denna mening känns dock helt surrealistisk för jag tror inte det. Hela jag är inställd på att gå till jobbet som vanligt även efter nästa helg. Jag vet inte vad det är för fel på mig, haha. Jag kan bara inte se framför mig att jag kommer landa i Mexiko. Eller ens sitta på flyget.
 
Alla på jobbet håller på och säger saker som: "Tänk att du ska till Mexiko! Och sen Cypern! Gud vad kul du kommer ha. Jag är så avundsjuk!" Jättemånga håller på så. Och jag vill typ: "Men snälla sluta, jag ska inte dit. Vad menar ni?!" HAHA, jag undrar om nån förstår hur jag känner mig. Jag låter säkert som en psykopat. Det kanske känns mer verkligt efter att jag börjat packa? ^^
 
Däremot börjar flygångesten smyga sig på. Men bara pyttelite. Det känns som att jag blockerar alla tankar på det och inbillar mig själv att jag inte ska flyga. Kanske är därför jag fått mig själv att tro att jag inte ska till Mexiko? Elaka flygrädsla...

Kommentera här: