Dag 3 på 3

 
Det blir bara roligare och roligare kan man säga. Jag har fått veta vilket team jag kommer att hamna i efter utbildningen! Det heter Reggae. Alla team är (av okänd anledning) döpta efter musikgenres. Det finns Dance, Pop, HipHop, Bossanova, Electronica, Metal, Jazz med flera.
 
Mitt team verkar superbra! Dessutom får jag med mig hela tre andra av mina poolers från Träningskeppet, så vi är fyra som börjar i detta team. De andra teamen fick typ en eller max två nya medlemmar.
 
 
Varje förmiddag är det teori. Idag hade vi en massa teori om programmen man använder sig av. SIW, Nuwa och Peoplesoft. Sen hade vi lite samtalsteknik, som bilden ovan skvallrar om. Det var roligast! Utomhus regnade det asmycket, och jag drack för mycket kaffe. Folk klickade med pennorna och det var jobbigt. 
 
 
Jag antecknade massa saker. I bakgrunden ser man vårt schema med liten, liten text.
När det var lunch tog vi oss till SL-husets lunchmatsalsrestaurang där vi också har subvenktionerad mat. Vi åt varsin hamburgertallrik, och det var mycket gott. Sen hade vi extrem matkoma och kände oss yra när vi tog oss tillbaka till 3-huset (10 steg bort). 
 
 
På eftermiddagen var det dags att ta ett till samtal, kuuuul! Men vår coach var sjuk idag, så vår lilla grupp fick en annan coach tills vidare. Och han var weird :3. Eller inte weird, men han såg yngre ut än mig (och det känns ju weird) och han var värsta laid back typ, på ett dåligt sätt. Byxorna hängde liksom jättemycket, men han hade gjort nåt med tröjan så man inte såg kalsongerna... men liksom vad ger det för första intryck?
 
Sen hade han sådär spretigt designhår (där man ser att det inte är naturligt spretigt, utan att personen gjort så med gelé eller nåt, och det känns weird - sorry alla som läser detta som gör så, ta det inte personligt) och kändes bara allmänt frånvarande. Jag fick intrycket av att han säkert inte ens var coach egentligen, men det var han nog. Kanske nybliven. Jag ville ha tillbaka vår riktiga coach som är typ världens snällaste tjej.
 
 
Den nya coachen var dock helt ok (men jag är fortfarande misstänksam) och vi tog ett samtal tillsammans. Det var nervöst igen. ÄNNU mer nervöst var det när jag självklart fick en person som sade: "Hgagaglkfkfefjek feifheufefeofkefk".... Det tog ett tag innan jag fattade att han snackade engelska. Men hans brytning var såååå stark och han mumlade som en jag-vet-inte-vad! Som ett mummeldjur. 
 
Där var det ju bra att det satt en coach bredvid mig (även om det var en weird coach) som sa vad jag skulle säga när jag inte hörde. Alltså han typ "yes, of course" och då sade jag det i telefonen fast jag inte hört ett dugg xD! Men sen började jag höra lite mer då och då. Hur som helst fick han vänta och så löste vi problemet. Sen avslutade jag samtalet själv och fick berätta för kunden vad ha behövde göra (typ betala fakturan i detta fall, eller nej, TVÅ fakturor).
 
 
Det blir en roman här känner jag. Sorry. Vi hade genomgång av övningsuppgifter och sen var det medlyssning i våra nya team! Jag fick sitta med en jättekul kille (som of course varit på Cypern) och det var som vanligt hur kul som helst att sitta och lyssna på samtal.
 
Mellan samtalen får man alltid en massa tips och man kan liksom fråga vad som helst "from the inside". Det betyder ju mer vad medarbetarna säger än vad "läraren" säger liksom, alltså angående hur man trivs, hur lönen kan bli med provision och grejer, och ja, hur allting är och så. Det är kul! Jag brukar lära mig massa grejer de där sista timmarna på dagarna. 
 
Efter jobbet tränade jag spinning på Friskis som ligger 10 steg bort. Sen var det dags att åka hem+ringa pappa, duscha, laga mat+äta+kolla greysanatomy, blogga... och nu SÄNGEN! Bye bye.

Kommentarer:

1 Alexandra:

Kul redogörelse. Verkar som du kommer trivas där.

Kommentera här: