Nu är det vår igen

Det är fullt. Väskorna är fulla. Viktgränsen är nådd. Handbagagen 10kg var. Väskorna 20kg var + en extra väska som max får väga 15kg. FULLT. Vi får inte lägga in en endaste liten pinal till för då går vi över våra kilon! Jag tänker INTE slänga varken souvenirer, julklappar, mina nya kläder eller mina gamla kläder. Jag har redan (under min tid på Cypern) slängt bort en möglig necessär, en trasig väckarklocka, två trasiga leggins, ett mögligt linne och några trasiga strumpor. Glöm att jag tänker slänga bort saker som inte är trasiga eller mögliga. Mina saker. My precioussssss.
 
Visst att man kan klä sig i lager på lager när det gäller kläder, men detta handlar inte bara om kläder. Jag trooor att det skulle se lite suspicious ut att komma med två grenkontakter runt halsen, en bankdosa om handleden och två kaffekoppar på huvudet. Det är jag som har packat så jag prioriterade ju mina kläder såklart, hallå ;). Så eheh oops, jag antar att vi behöver en till väska...
 
Jag gick iväg för att köpa en idag, men allt var stängt. Allt förutom cavorna, de små kioskerna, som inte har resväskor. Så det blir att klämma in detta på schemat imorgon, när vi dessutom ska till Mallen och se på bio (47 Ronin), ta en sista tur genom gallerian och se om vi måste köpa något innan vi aldrig mer kommer se dessa underbara klädaffärer igen, samt gå in på den bästa affären av dem alla: Jumbo, som är som en superstor IKEA förutom möblerna och med lite mer leksaker. 
 
Allt är superbilligt där, så billigt att man typ dör, och de har allt. Dörrmattor, mössor, vantar, julgranar, julpynt, godis, hushållsgrejer, ursnygga kaffekoppar för 1€ styck, väskor, skor, barnkläder, leksaker, djurleksaker, cykelpumpar, anteckningsböcker osv osv. Sen måste vi ta ut pengar till taxin imorgon också. Idag ska vi städa.
 
Hallå, förresten, det har blivit jättevarmt. Det har blivit vår! Vintern är över. Det är 21 grader om dagarna och just nu, klockan 18 när det är mörkt, är det 16 grader. I natt kanske det kryper ner till 13. Hur awesome? Jag satt ute på balkongen efter min springtur och bara njöt av kvällsvärmen. Under dagen när jag desperat gick iväg för att köpa en väska (och misslyckades) var det fågelkvitter överallt, strålande brännande sol, stora majestätiska palmer, fluffiga söta små katter här och där och frodigt grönt gräs vid sidan av vägen, efter dagarna av regn vi haft in the past.
 
När Cypern beter sig på det här viset vill man inte åka hem. Vi skulle åkt hem för en vecka sen, när det var kyligt och ruggigt och nästan varmare i Sverige. Men nu är värmen tillbaka igen och man vill bara lägga sig på en solstol (de är borttagna inför vintern, snyft) och sola, med ett glas Baileys i handen och en gosig katt i famnen. Men vi ska hem. Ok, it´s official. Jag kommer att sakna det här...

Kommentera här: