Dagen



Idag på vägen till skolan pajade tåget förresten. Det körde in till Sundbyberg, stannade och så poffade det. Det sade verkligen "POFF!" som i tecknade filmer. Alla bara wooooot. Chauffören ropade besviket ut i högtalaren att strömmen hade gått sönder eller nåt, och att hon inte hade någon aning om hur länge vi skulle behöva stå där. Alla passagerare vallfärgade genast mot tunnelbanan. Ett gammalt tåg mot Kungsträdgården rullade in exakt som jag kom ned på perrongen.

Dessvärre skulle verkligen ALLA människor från två proppfulla, jättelånga morgontåg på just den tunnelbanan. Men Lollo knuffade och puffade och skuffade tills hon lyckades kasta sig in lagom tidigt för att nästan få en sittplats. Tror inte att alla fick plats. Jag kände mig som en sill. En söt sill, då. Och golvet liksom buktade nedåt av all den där vikten... Hur som helst kom jag bara fem minuter för sent och det är helt klart godtagbart för vi hade inte ens börjat än! Jippie! Och jag träffade en vän på bussen sen :D. En copy-vän.

Hela förmiddagen idag var vi i g-gruppen (greenpeace) btw och fotade vid Slussen, Katrinahissen, Kulturhuset och Plattan för att få bildmaterial till våra idéer ;). Det var fan trappor överallt! Aldrig mer trappor säger jag bara! Geeeesh!