Allmänna funderingar



En sånhär kappa vill jag ha :]!

De hittade mina kort! Så jag fick åka dit och hämta dem idag!! :D Fast det var läskigt att åka dit p.g.a alla skyhöga rulltrappor... Den i Fridhemsplan är ju helt skräckinjagande!

Igår tog jag mig i kragen och sprang nästan hela 4 km.

Alldeles nyss så övningskörde jag lite grand med pappa, och det gick bra ^^!! Jag skrev även klart min psykologiuppsats (det var på tiden, va?) som blev 5 sidor lång... men jag hade bilder också, okeeej! Förutom det har min dator nu blivit fixad (yay typ!) av papps som installerat om operativsystemet och rensat bort massa skit + installerat Windows 7. Hade liksom XP innan :P! Så nu är jag tillbaka vid min egen dator, även om den känns rätt ny, och mina bilder så jag får väl ta och tömma min mobilkamera snart så att ni kan få se lite bilder från i fredags... men jag hann dock inte ta så många! Känns som om det finns bättre bilder i de andras kameror ^^!

Jag tänker (på tal om nånting helt annat XD) bli strängare mot mig själv nu. Både igår och idag lyckades jag avhålla mig från onyttigheter. Jag känner mig som en knarkare utan sitt knark. Alltså, inte för att jag testat det, men jag kan tänka mig att det skulle kännas precis såhär. Gissa hur mycket jag har tänkt på kladdkaka under helgen liksom? Trots allt har jag dock ätit en muffins (som mina lillesystrar hade bakat) och julmust till middagen, men herregud jag tänker inte gå i karantän så det får man väl leva med. Jämför det med att dricka läsk till middagen + dricka läsk efter middagen + dricka läsk på natten + äta chips hela kvällen + äta godis hela kvällen + sitta vid datorn hela dagen + äta godis och kladdkaka hela dagen. Ingen bra kombination. Alls. En lycklig kombination, visst, men inte i slutändan.

 Vi får väl se hur mycket jag orkar stå emot frestelsen, men det känns som att det kommer att bli lättare ju mer jag avvaktar nu i början. Alltså, jag planerar inte att sluta med godis. Bara för ett tag sådär nu i början, för jag känner att jag måste ta tag i mitt liv. Jag är 18, har fått ett jobb (på en restaurang! = tjockisvarning) och övningskör och grejer och när jag väl har tagit tag i så mycket kan jag lika gärna ta tag i träningen också. Jag blir dessutom inte motiverad att träna då jag bara sitter och äter godis under dagen. Anledningen till att det oftast inte blir mer än kanske max 6 springturer in a row är också för att det tar så lång tid för att få resultat, om det ens blir något (eftersom jag brukar fortsätta med godiset).

Så jag tänkte att om jag avvaktar med godis och försöker börja springa lite smått så kanske det ger resultat och då vill jag springa ännu mer! :O Sen när jag inte är beroende av godis längre och har som vana att springa, kan jag börja med chips igen. Då kanske jag kommer att äta lite mer måttligt än vad jag gör nu också (= man brukar ju äta alldeles för mycket these days).