Maldiverna - Dag 4 - Gå runt ön

 Den här dagen gick vi upp halv tio, supertrötta, och tog oss snabbt iväg till frukosten för att äta supergoda bacon, pannkakor och french toasts. Men vi hann inte äta länge, bara cirka fem minuter, för sedan skyndade vi genast iväg genom regnet (!?!) till välkomstmötet och kände liksom att tredje gången gillt, nu måste det gå vägen. Vi missade det hela tiden eller glömde bort det, men nu äntligen kom vi dit - i tid också.
Det underlättar ju. 

Mötet höll på i 45 minuter och nu såhär x antal månader senare kan jag inte säga att jag minns några direkta detaljer, men det var väl investerat tid, det minns jag. Efter mötet hade regnet dragit vidare och vi gick tillbaka till rummet för att göra oss iordning för snorkling. Jag kastade mig genast över kameran.


Mötet verkar verkligen ha varit roligt?


Jag fotade också min rykande färska bikinibränna. Detta är första gången jag fått en såndär "rolig" bränna som är formad till något... intressant. Ja, det var minst sagt en minnesvärd upplevelse. Jag visste liksom inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta.

 
Efter oansenligt många egobilder (jag visade bara upp toppen av toppen av toppen av isberget) gick vi ut för att snorkla vid husrevet. Ja, genast föddes några nya egobilder. De hade fin bakgrund i alla fall. Och hår. Extremt mycket hår.

 
 
Snart nere under ytan igen, där jag trivdes som allra bäst.

Systemkameran var med igen.



Här fanns fängelsehålor... eller? Was ist das? Que?





Fina sköldisen Bosse <3. Han började simma upp när vi kom för nära.





Här träffade vi ytterligare en Bosse! :)



Nu blev strömmarna sådär starka igen att vi fick kämpa oss in mot lagunen.

 
 Tillbaka till rummet. En märklig sak hände också. Helt plötsligt började det regna  när vi gick längs stranden - alltså verkligen framför oss, inte över oss. Vi såg regnet innan vi vandrade in under det. Det var det märkligaste jag sett ever! En minut senare hade vi vandrat ut genom det, och då såg vi fortfarande dropparna bakom oss. Alltså, va?! xD
 

Vi åt lunch (nudlar med grönsaker - så gooooott) och satt lite i Babuna Bar där vi åt rulltårta och drack lite drinkar till efterrätt. Efter att vi återigen kollapsat en stund på rummet gav vi oss ut på en stor vandring - nämligen den populära "vandra runt ön"-vandringen man måste göra minst en gång man är där. Om ön är så liten att man kan runt den måste man såklart göra det också!

 
 
 
Här gick vi förbi hajviken.

 
 

En flaska mitt i naturen :(.


Här svärmade enorma humlor!

 
 

 
Nu gick vi förbi O'Resort där vi sov första natten.

Vid deras reception.


 
Här gick vi förbi ett av öns två spaanläggningar. De hette dock samma sak. Detta låg över havet med glasgolv så att man fick utsikt över fiskarna under massagens gång. Om jag ändå bara vetat detta innan jag bokade min massage på det andra stället, haha >.<.



Massagerummen.

 
 



Det var en mysig promenad. Nu började solen gå ned.


Vattenvillorna.



Framme vid sandbanken. Den låg på västa sidan av ön och minskade och ökade ständigt i storlek beroende på om det var låg- eller högvatten. Som längst var den tydligen över en kilometer lång! Som ni ser slår vågorna upp på båda sidor om strandremsan.


 
 
Nu hade vi inte långt kvar tills vi var hemma igen.
Vi skulle bara gå förbi vattenvillorna. Molnen började hopa sig på himlen.

 
Efter att de mörka molnen gjort entré dröjde det inte länge förrän himlen öppnade sig totalt och dränkte allt i sin väg. Den här dagen hade bjudit på många regnskurar, men den som kom nu var den värsta.



Före- och efterbild ovan, haha. Den vita sanden blev genast alldeles gul.
 


Jag gömde systemkameran i kameraväskan och tog upp kompakten istället.
Blev helt dyngsur!

Hemma igen.

 
Promenaden tog ungefär en och en halv timme. Enligt folk på nätet skulle den bara ta 45 minuter. Hm.
Den här dagens middag bjöd på nudlar med kyckling, samt marschmallows, kanelmousse och egengjort godis till efterrätt. Så. Himla. Gott. Jag. Gick. Upp. Typ. Hundra. Kilo. 

Efter middagen satt vi i baren och såg på den traditionella golfshowen som hölls en gång i veckan, där frivilliga fick betala cirka 50 kronor för att få försöka slå in bollen på den runda lilla gräsmattan de placerat mitt i poolen. Även några i personalen fick försöka. Detta var sjukt kul att kolla på eftersom han som höll i det var så rolig och gjorde narr av alla som försökte. Man nästan vek sig dubbel av skratt. Det var sanslöst kul. Han var som en ståuppkomiker och hade egna regler som han även ändrade när andan föll på. 



Han sade saker som: "Your´re worthless", "You need two more beer", "Oh, hello sexy, look at those legs! You get five shots", "Go to bed" och så vidare. Det låter kanske inte så kul, men det var kul. Jag lovar. I slutet spelade tre i personalen mot varann och förloraren fick hoppa i och plocka upp alla bollar. 

Kommentera här: