Australien here I come

 
Nu är jag framme! Flygresan gick bra, men var minst sagt lång. Ett flyg till London på 2h, ett till Hong Kong på 11h och slutligen ett till Cairns på 7h. Hela tiden ackompanjerade av en armé bebisar (?) som tävlade i vem som kunde skrika högst.
 
Jag flög med British Airways, sista planet var dock trafikerat av Cathay Pacific. Båda bolagen hade splendid mat och sämre entertainment (ett knapert urval av filmer, inte alls som Emirates). Men maten gjorde enormt mycket. 
 
 
Det jobbiga var när jag satt tio tusen meter upp i luften och flygvärdinnorna började dela ut gratis jordnötspåsar till samtliga passagerare. (Oh shit, jag såg precis en enorm randig myra, wtf). Jag är superallergisk för jordnötter och ska helst inte befinna mig i samma rum som någon som intar denna vara då min allergi även är luftburen.
 
Japp. Hela planet åt dessa jordnötter runt mig. Jag var totalt omringad. Imagine my surprise när jag trots allt överlevde. Jag behövde akta mig för dörrhandtag dock, så att jag inte skulle råka ta på smulor och sedan få in dem i munnen.
 
Nu väntar jag på att få rummet, är rätt tidig. Jag kom hit ungefär sju timmar innan incheckningstiden, haha. Men de skulle fixa ett rum inom någon timme. Regnet öser ned, det är lite synd. Förhoppningsvis klarnar det senare.
 
 
För övrigt känns Cairns vid första anblick som en hybrid mellan USA och Mexiko. Mexikos natur och Amerikas vägar och hus. Typ. Inte för att jag har varit i USA, men jag har sett en del filmer i mina dar. 
 
Nu ska jag fortsätta sitta här och njuta av djungelregnet och spana efter krokodiler och stora spindlar. Bye! 👋 
 

Kommentarer:

1 Annica:

Ha en trevlig resa, ska bli kul att följa er igen :) Men ang nötterna, kan du inte säga till? Brukar ju gå bra. Min syrra säger tom till att hon är doftöverkänslig så dom inte börjar spruta parfym som dom köpt i planet.

Svar: Tidigare sade vi alltid till på flygen, redan vid incheckning. Tyvärr brukar de aldrig säga "visst, vi ropar ut att ingen kan äta jordnötter" utan vi möts alltid av svaret "we cannot guarantee anything". Om de säljer vill de inte sluta sälja och om de inte säljer vill de inte ropa ut att folk inte kan äta egna nötter, heller. Vet inte varför de är så motvilliga men för några år sedan slutade vi att fråga :/
Lovisa

2 Andrea De la Zerna:

Kul att ha hittat in till en aktiv reseblogg! känner verkligen igen mig i din profilbeskrivning :)

Svar: Hej! Så kul att du har hittat hit 😊 Välkommen!
Lovisa

Kommentera här: