Dialekt

 
Idag på jobbet åt jag i restaurangen, för det var supergod mat där. BBQ-marinerade kycklingklubbor med wokgrönsaker och tzatziki! Dessutom fanns det hamburgare också. Tzatziki är nog bland det godaste som finns.
 
Det här var sista dagen på månaden för mig! Så det var dags för mig att försöka nå mina höga månadsmål jag satt upp för mig själv. 400 tjänster på en månad, cheeeeeck. Jag behövde 31 till, och jag lade dem idag. Precis 31 på pricken, haha! 138 förlängningar och 30 GA. Så blev det. Vi hade one-to-one idag, jag och min coach, och vi gick igenom hur jag låg till på alla olika mål o.s.v. Det gick väldigt bra... Han sade att jag är bäst i teamet och bland de bästa på hela kundservice o.0. 
 
Sen tyckte han om att jag är så självständig och nästan aldrig ber om hjälp, utan löser allt själv och gör det bra också eftersom jag hög uppklaringsprocent (om kunderna tycker att jag löst ärendet eller inte när de gör sin utvärdering på mig). Jag hade 86% fast man bara behöver ha 76%.
 
 
Sen är det en massa folk som vill medlyssna med mig också verkar det som, vilket känns creepy eftersom jag bara haft medlyssnare en enda gång och det var läskigt. Varje dag när jag pratar med nån kan det säga att nån hasplar ur sig: "Du, jag ska nog fråga Carro (min chef) om jag kan få medlyssna med dig nån gång." Denna mening kan komma från precis vem som helst, och jag blir lika chockad varje gång. Idag kom den från en av mina nya kollegor som precis börjat i teamet, men också från en person i mitt team som jobbat länge men inte säljer så mycket.
 
Sen kom den från en teamleader som ville veta hur jag gör, fast hon behöver ju inte fråga Carro. Sen satte sig Stina (en av mina coacher) och medlyssnade helt fräckt bara sådär, och fick lyssna när jag gjorde en 3-in-one (mitt eget namn för tre förlängningar på samma kund). Hon blev glad av det.
 
Igår kom medlyssningsfrågan från en i teamet som faktiskt säljer rätt bra, vilket gör mig förvånad. En annan grej också är att han som typ var GA-kungen i skeppet kom fram till mig idag och bad om tips. Jag bara, va? Men du säljer ju GA som smör? Vad kan jag hjälpa till med?!
 
Åh, jag såg precis att jag fått en till inspelad kommentar! 
"Jag har varit i kontakt med 3 fyra gånger nu i samma ärende, och grymt missnöjd med de första tre, men den fjärde, hon var mycket kompetent och mycket trevlig. Det var skönt. Tack och hej, Stefan."
 
TAM!! Blev så glad, haha!
 
Efter jobbet shoppade jag loss på Apoteket (ny linsvätska och hudkräm till mina torra stackars armbågar) och sprang sen iväg till Friskis för att träna Jympa Medel.
 
Dialekt har jag också. Jag satt bredvid en av de nya, som heter Josefin, hela dagen och hörde henne prata i telefon. Hon har dialekt. Jag har LÄTT för att anamma dialekter. Plötsligt märkte jag att jag hade dialekt när jag pratade med kunderna. Och inte ens den dialekten jag brukar ha när jag får dialekt, utan exakt Josefins dialekt. Gud, alltså! Vad är det för feeeel på mig? xD

Kommentarer:

1 Anonym:

Roligt att det går bra för dig! Men du ger väl inte upp dina andra planer? ;)

2 Lollo:

Jag vet inte vad du menar med mina andra planer, men det jag vill just nu i alla fall är att åka och jobba på Cypern ett halvår, och sen se vad som händer. Det är klart att jag vill jobba med det jag är utbildad till men det är ingen brådska för min del iaf :)

Kommentera här: