Mucho


Åh, jag orkar verkligen inte skriva här nu för tiden. Vi har sååå mycket i skolan just nu. Förut var det mer grupparbeten så man satt i skolan och gjorde skolarbete, och sen när man åkte hem hade man sin fritid. Nu däremot har vi skitmkt självständigt också så det blir så mycket arbete hemma. Jag sitter varje rast i skolan också och fixar med saker. Inte så supersocialt kanske, men man pratar ju samtidigt. Grejen är att alla gör så xD. Man hinner inte annars. Och som idag också när vi höll på med reklamfilmen hela dagen (i grupp). Då satt typ alla AD:are (alltså art directors, sån som jag "är") i gruppen och fixade med sina herodotus-omslag samtidigt som vi diskuterade reklamfuilmsgrejs ^^.


Här var min lunch en dag XD! Det fanns inget strösocker, så... :D

Just nu har vi:
1. Propagandapixiebok för vuxna som ska vara klar på den 2:a december. Vi ska ha vernissage efter skolan och det ska vara riktiga pixieböcker. Häftade och sånt alltså.
2. Reklamfilmen ska vara färdig den 3:e december. Vi ska ha ppm på måndag förmiddag då vi ska presentera idén för kunden (ehm, lärarna i detta fall) och efter deras godkännande kan vi börja med filmningen. Vi ska filma hela dagen. Vi har världens största idé och det kommer att ta åratal att få allt färdigt. MEN idén äger så det kan jag ta XD! Nej, men den är väldigt humoristisk och sånt gillar jag ^^. Jag tänker dock inte skriva hur vi tänkt oss för visst folk från skolan läser detta ;).
3. Helgen (4:e och 5:e december) är det julmarknad och jag måste vara klar med mina målade hästar och trycksaker tills dess. Dessutom kommer hela helgen gå åt till att stå vid mitt bord.
4. Affisch i A2 över allt vi gjort på höstterminen ska in den 8:e december. Har inte börjat på den än.
5. Herodotus- boken som ska göras ut på riktigt. Har köpt papper men vet inte hur man ska fixa ihop allt... vi ska iaf ha mellanredovisning imorgon och jag är färdig med alla tre omslag. Ja, vi ska göra tre omslag (Herodotus, Sokrates och Aristoteles) men bara en "riktig" bok.


Här är en 10-minuters uppgift vi fick göra i grupp härom veckan med hjälp utav grönsaker och knivar! Man skulle göra en filmaffisch. Min grupp gjorde Titanic (till vänster). De andra gjorde Lejonkungen, Clockwork Orange och nån Vegas-film jag inte kan namnet på ^^.

Blev nyss klar med pictogrammen också, och det var ju skönt! Ni kan få se hur det blev sen. Fem minuter innan slutredovisningen sprang alla runt som galna mellan den krångliga skrivaren (som ligger längst ned i källaren där alla tror att det spökar) och klassrummet som ligger på andra våningen. Det var en rolig syn :D. Det kändes bra att äntligen redovisa det där helvetesprojektet iaf och det verkade ha gått väldigt bra för alla ^^. Jag är helnöjd med mitt omdöme, även om jag ärligt talat inte minns det. Men det var bra saker de sade hur som helst.

Nu, SOVA !!!!!!!!


Kommentera här: