Polen

 
Första intrycket var lite "mjeh, vilken grå stad, det ser ut som Sverige", men gillar den mer och mer och mer för varje sekund. 
 
Det finns vackra kyrkor, häftiga borgar, coola palats och... wait for it... så otroligt billiga priser! Vi åker taxi överallt, det kostar mellan 30 och 40 kronor varje gång. Vi köper värsta vodkaflaskan för 45 kronor. Vi äter på världens lyxrestaurang på Sheraton med hur god kinamat som helst, rankad som nummer 3 av 1500 restauranger i Warszawa, för 200 kronor per person inklusive trerätters och drinkar. 
 
 
Förutom priserna har staden mycket att erbjuda. Kanske inte i jämförelse med Dubai, men mer än jag trodde. Igår gick vi runt i vackra Old Town, idag i Polish Army Museum, det coolaste och häftigaste museumet jag varit på i hela mitt liv tror jag, och sköt sedan på en shooting range - vilket också var en helt otrolig upplevelse. 
 
Men det bästa av allt? Jag var inte flygrädd när vi flög. Jag ville upp i luften och fick värsta positiva adrenalinkicken när vi lyfte. Helt insane. Jag hoppas att det håller i sig till nästa resa 😉.
 

Kommentarer:

1 Lili:

Warszawa är en helt fantastisk stad! Kommer definitivt åka tillbaka snart. Finns så mycket att göra och se där, så vackra byggnader och ja, allting är sjukt billigt. Har även varit i Gdansk och Katowice, rekommenderar speciellt Gdansk!

Svar: Vad kul att du också gillar Warszawa :D Älskar att allting var så billigt där. Tack för tipset, jag skriver upp Gdansk på min lista!
Lovisa

Kommentera här: