Nytt jobb på 3

 
Jag fick precis ett nytt jobb! Jag har varit på flera intervjuer och nu fick jag precis veta att de valde mig! :) Så istället för att jobba på Kundservice Privat ska jag nu jobba på Kundservice Företag. Så inget mer jobba helg, inget mer jobba röda dagar, inget mer jobba kvällar. Nu blir det riktiga kontorstider och mer seriösa samtal. Jag har ju redan suttit på den slingan under hela cypernperioden och efter, så jag har redan tagit x antal företagssamtal (väldigt många) och gillar dem bättre.
 
Självklart finns det ju idioter överallt (folk som ringer in och är elaka/dryga/bara sitter och svär osv) men det känns som att de som ringer åt sitt företag är mer trevliga, eftersom de representerar företaget när de ringer. Skillnaden är när användare ringer in, eller folk med enskilda firmor och så. Det ska hur som helst bli riktigt kul! Man vill inte bli en sån som kommer hem från Cypern och "fastnar" på Privat. Att komma tillbaka till Kundservice Privat efter Cypern är som att gå tillbaka ett steg. Man vill vidare.
 
Jag kommer att börja på Ekonomiavdelningen också, precis som jag ville. Jag slipper alltså router, bredband och tekniksamtalen! Jag har i och för sig bemästrat dem nu (i den mån det går) men det blir ändå skönt att lägga felsökningen på hyllan. Om jag hade börjat i Växelgruppen (som det först var tal om) hade det varit hardcore teknik.
 

Kommentera här: