Många intressen samtidigt



Jag har känt mig så glad hela veckan och jag undrar varför. Det startade ungefär den 1 december så jag misstänker att det har med julen att göra. Annars kan det bero på att alla mina tre intressen är aktiva samtidigt just nu vilket gör mig väldigt glad (och stressad). Sedan kan det också bero på att vi har haft mycket avail på jobbet de här veckan, vilket innebär att vi kan ta det lugnt mellan samtalen. Så skönt! Det i sin tur innebär att det blir mycket ritande i min nya Samsung-telefon. Jag älskar att den har en inbyggd penna man kan rita med.
 
Jag har gjort några skisser i programmet och jag blir bättre och bättre på det, men det är blyerts som är min grej. Detta fick mig alltså att bli jätteritsugen igen, alltså till att rita på riktigt och inte i mobilen - så jag måste ta tag i det. Problemet är att jag inte har tid för ännu ett intresse just nu. Jag har tre stora intressen som cirkulerar om vartannat och jag har mina perioder för vart och ett av dem. De får helst inte krocka med varandra för jag kan inte hantera alla tre samtidigt. Det är dels fotointresset, vilket inkluderar bildbehandling i Photoshop (jag har t.ex. massivt många bilder kvar efter Maldiverna att sätta tänderna i). 

 
Sedan är det såklart tecknandet, som legat på hyllan i något år eller två. Det är skönt att jag alltid är på samma nivå när jag börjar igen och inte glömmer. Det sitter i fingrarna. Slutligen har vi mitt skrivintresse och det är väl det som tar upp större delen av kvällarna nu för tiden. Jag har skrivit på en ny bok i ungefär en månads tid och den är så spännande. Jag vill inte att tecknandet ska komma här och förstöra!
 
Jag har dessutom inte hunnit redigera en enda bild sedan jag började på boken (som jag planerat i flera år och är så glad över att jag äntligen påbörjade) så det är verkligen så att ingenting kan fungera parallellt. Ibland önskar jag att jag hade åtta armar. Dessutom har jag börjat kolla på en ny TV-serie, men jag hinner aldrig se några avsnitt för jag bara skriver hela tiden och då är det musik som gäller, inte serier. Man kan ju inte tänka annars!
 
Jaja, jag ska ta med mig ritpennorna till jobbet imorgon så får vi se om jag hinner skapa något på availen eller om jag bara vänstrar med boken istället.
 
 Inlägget fick prydas med de senaste Instagram-bilderna! :)

Kommentera här: