Internet - gone forever

Bild på tamaste, sötaste, Gustafnosen<3
 
Vårt internet har försvunnit och vi kommer aldrig mer att ha det där vi bor nu, tydligen. Vi har möjlighet att flytta till det området vi verkligen vill flytta till nu (där finns det dessutom gratis internet) men den enda lägenheten som finns ledig är ingen lägenhet, utan ett townhouse på 700 euro, alltså typ 5800kr i månaden. Men vi KAN inte bo kvar där vi bor nu utan internet.
 
De tror att fler bostäder kommer bli lediga om en månad, så det man skulle kunna göra är ju att bo i det dyra townhouset i en månad och sen byta ned sig till en vanlig lägenhet (som vi vill ha, som bara kostar 600) när det finns ledigt. Då förlorar vi "bara" runt 1000 spänn. Men vi kan verkligen inte bo kvar. Vi har verkligen ställt in oss på att flytta nu i månadsskiftet. Det hade vi ställt in oss på redan innan internet försvann. Vi håller på att bli helt tokiga!! Vi är ständigt stingsliga och lättretliga, kollar på hundratals filmer och läser böcker.
 
När vi måste ha internet går vi ned och hänger utanför jobbet eller bryter oss in i Elysia Park (där vi vill bo, och där vi har fått koden till gratis internet av några kompisar som bor här). Vi sitter på några solstolar vid poolen just nu och snyltar på intenet. Hehe ^^. Nej men det är inte hållbart, vi måste kunna ha internet. Man blir så handikappad annars! Kan inte kolla upp vägen till ställen, kan inte Skypea med familjen, kan inte blogga, kan inte tanka (!!!!!). Jag som hade tänkt tanka ned The Sims till min Mac och spela det nu på min lilla semesterperiod jag har. Istället försvann internet lagom till semestern. Vi tankar som galningar just nu men Sims är bara 9% klart... 17 GB stort är det, hehe. Lär ju ta ett taaaag.
 
Bild på Peter som också hälsar på oss ibland :D
 
Dessutom har mina glasögon helt försvunnit. Vi har letat ööööverallt, till och med hos kompisar och på jobbet. Jag brukar inte ens använda dem särskilt ofta när jag är ute, och annars ligger de alltid i väskan. Men de är helt borta. Så nu är jag blind när jag inte orkar ha på mig linser eller när jag får ont i ögonen av dem :/. 
 
V köpte ju en cykel som hade punka. Har nu lagat punkan, men vi behöver en pump. Det finns ingen pump. Där det skulle finnas en pump fanns ingen pump, så antingen måste vi ta cykeln till någon verkstad nånstans bara för att pumpa den, eller så får vi köpa en pump nånstans, om vi kan hitta det. 
 
Bild på två iPhoneskal som jag vann på jobbet i fredags när vi hade säljtävling :D
 
Lite roliga saker är i alla fall att imorgon ska vi till My Mall, den största köpgallerian på Cypern, som ligger i Limassol, och på onsdag eller fredag tänkte vi försöka boka en ridtur :)!

Kommentera här: