100 frågor

1. Hur gammal är du? 21

2. Hur gammal känner du dig? 16

3. Vad har du gjort i dag? Kollat på film och TV-serier, spelat spel (Bloons TD 5) på mobilen, sprungit och badat

4. Vilken film såg du senast? The Starving Games

5. Vem ringde du senast?

6. Är du besatt av någonting? 
Att köpa kylskåpsmagneter...

7. Är du rädd för blod? Inte mitt eget och inte på film

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Mysig soffa

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? HAHAHAHA, nej?

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, det orkade jag inte!

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart

12. När vaknade du i dag?
Oops, typ vid 12:45...

13. Vilken är din favorithögtid? Sommaren!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? På något riktigt varmt och härligt ställe, som Australien till exempel.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? 

16. Hur vill du tillbringa din pension? Massa fritid, göra många mysiga resor och spendera timmar framför datorn och med böcker :D gärna omgiven av några barn och barnbarn som hälsar på ibland.

17. Vad lyssnar du på just nu? Avlägset ljud från bilar som åker förbi långt där utanför

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej! :o

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  
Mjölk, smör, köttbullar, ketchup och glass.

20. Vem är din favoritkändis?  Jag har faktiskt ingen som tar hem förstaplatsen bara sådär, men jag har många jag gillar. Som typ Johnny Depp, Ian Somerhalder, Sylvester Stallone, Orlando Bloom, Sandra Bullock, Sophia Bush, Keira Knightley, Sigourney Weaver, Lucy Fry, Rachel Bilson, Phoebe Tonkin, Claire Holt, Hilary Swank och Tatiana Maslany.

21. Vad är du på för humör just nu?  Myshumör, lite småtrött
  
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Afrika och Nordamerika

23. Snarkar du? Nej, men jag pratar i sömnen...

24. Vilka yrken har du provat på? Kassabiträde, hotellmedarbetare (husfru, hahaha), grafisk designer (om man räknar praktik och lite frilans) och kundserviceagent

25. Hur går du helst klädd? Tighta shorts och slappt linne

26. Vilket stjärntecken är du född i? Skytten

27. Vilket är ditt favoritgodis? Marabou-choklad!

28. Vad sade du senast?
"Aa'men, eller hur!"

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Bild och svenska

30. Vad har du på dig just nu? Vita korta shorts, röd bikini och ett blommigt linne. 

31. Vilken är din favoritaffär? Stadivarius (bästa kläderna) och Starbucks. Synd att Stadivarius inte finns i Sverige...
  
32. Vad har du för storlek i kläder? Olika beroende på vilken affär man befinner sig i. Men S.
 
33. Vad har du i dina fickor? Ingenting alls! Jag är en handväskeperson! ^^

34. Vad köpte du senast? Middag. Två påsar med pasta carbonara på påse, haha!

35. Hur många gånger har du flyttat? Fyra gånger. Två gånger med familjen när jag var liten, och två gånger på eget bevåg.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Mobil, laptop och kamera. Domen när batterierna tar slut XD.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska alla gånger. Även om jag önskar att det inte var så... ;P

38. Senaste filmen du såg på bio? Insidious 2, för några veckor sedan.

39. Har du blivit sydd någon gång? 
Nej.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Faktiskt inte.

41. Vad åt du till frukost? En fralla utan smör, för smöret var slut!! :o
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag elva, snart tolv, år och gick i sexan? Eller gick jag i sjuan? Jag kan inte räkna på sånt här alltså. Jag älskade hästar så mycket att jag typ dog, och hade precis börjat rida tror jag. 
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, har inte körkort ännu :D

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Minns inte :/

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet, alternativt i min famn eller under kudden, haha!

46. Vad var det sista du åt? Pasta carbonara

47. Vem är världens vackraste kvinna? Men jag vet inte. Nån av de kvinnliga favoritskådespelarna jag skrev däruppe.

48. Är du blyg? Ja

49. Vilken var den sista konserten du var på? Hammerfall kanske? Jag har inte varit på en konsert på länge.

50. Vad heter du i andra namn? Alexandra, Christina och Isabel

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej, men två olyckor med moppen och en rejäl med mountainbikecykeln. Sen har jag såklart ramlat av lite hästar också, men inget allvarligt där. Bara blåmärken ^^. 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Tror faktiskt inte det... Jag kan typ inte hålla saker för mig själv. Jag råkar alltid försäga mig förr eller senare, det blir så ensamt annars ^^.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Dans Fuego

54. Har du några husdjur? Nej :( men vill skaffa en katt.

55. Vill du gifta dig? Ja, men är förlovad redan! :)

56. Vad är du sugen på just nu? Kladdkaka, snyft

57. Vad är klockan? 22:46

58. Vad är det konstigaste du ätit? Kommer inte på något just nu, men säkert nån slags weird grönsak.

59. Har du någon udda förmåga? Jag har ett inbyggt tidssinne! ;)

60. Var växte dina föräldrar upp? Mamma på Lidingö (har jag för mig) och pappa i Jakobsberg/Veddesta/Viksjö/Kallhäll eller nåt sånt, jag blandar ihop de där ställena! xD

61. Vad önskar du dig i julklapp? Massa saker, men typ kläder och sånt.

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Ja, det har man väl gjort i skolan på såna där teatergrejer och uppvisningar av olika slag.

63. Göteborg eller Stockholm? Stockholm

64. Har du sett någon dö? Gudskelov nej, men har sett katter som blivit överkörda :( alltså efteråt

65. Har du någon gång ringt polisen? Aldrig

66. Hur många grader är det ute? Skulle just kolla det, men min mobil dog. Gissar på 17 grader, det är ju sen kväll.

67. Vilken färg har ditt hus? Vitt

68. Vad sjöng du senast? Nån märklig ramsa jag hittade på

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Ja, det har jag väl

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nej

71. Har du svenskt ursprung? Jajamän!

72. Hur mycket väger du? Mind your own business, bro! (alltså för mycket, haha)

73. Har du ett turnummer? 23

74. Vem kramade du sist? Nån vän kanske

75. Har du någon gång åkt snowboard? Nej, men vill pröva!

76. Kan du åka skateboard? Nej

77. Nämn någon du beundrar och varför? Men jag vet inte

78. Har du gröna fingrar? HAHAH, nej... typ motsatsen.

79. Har du svimmat någon gång? Aldrig, fattar inte hur man ens kan svimma, hur det liksom ens är möjligt? 

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Igår. Jag lärde mig att sluta balansera kaffekoppar på soffkanten, för de kan ramla och gå sönder (den ramlade och gick sönder).

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Lollo, Shululu och Lou är några utav dem.

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Åh, NAJS! Jag skulle spela Wow och så skulle jag rita många teckningar och kanske skriva en till bok.

83. Är du vidskeplig? Nej

84. Vilka är dina största svagheter? Tidsoptimistisk

85. Vad händer till helgen? Jag fyller år, wihoo!

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Nej!

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Ingenting.

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Flyga, hålla mig borta från sötsaker och vissla (bara lite)

89. Vilken är din favoritrestaurang? Muse och The Lodge

90. Bada eller duscha? Baaaaaada

91. Är du bra på att laga mat? Om jag anstränger mig ;)

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Arbetskläder, ja, om det är det du menar!

93. När och varför var du på sjukhus senast? Jag var på sjukhuset för en rutinkontroll av mina allergier. I våras nån gång tror jag det var.

94. Vilket är ditt drömyrke? Författare, grafisk designer eller illustratör

95. Har du några Piercings? No way!

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Ew, jag äter inte ägg!

 97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Hmm, måste tänka xD

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Sov, tungt.

99. Har du gråtit idag? Nej

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Ingen aning faktiskt. Jag gjorde detta på grund av att jag inte hade något bättre för mig. Min awesome serie jag kollade på tog just slut för säsongen (Orphan Black). 

Kommentera här: