Tre mediciner

Alltså nej, vad i helsike!!! Vet ni vad jag precis upptäckte?! Jag öppnade upp Apoteket-påsen och plockade upp mina kära små mediciner. Ångesten kom krypande så fort jag såg denna förpackning: 

Jag menar, hmmmm, är den inte lite stor?! För en nässpray liksom. Notera även 3:an högst upp till vänster.
 

Hjärtat börjar slå snabbare. Jag öppnar kartongen.


Alltså för i ******* !!! Varför prackade hon på mig TRE nässprayer för?! Hon hörde ju hur jag vart när hon försökte få mig att köpa tre stycken röda luftar. Vad sjutton ska jag med TRE nässprayer till? Det är ju en katastrof!
 
Jag har inte använt nässpray på ett helt år, och det var under ca 3 veckor under allergisäsongen. Detta år = ingenting alls. Jag vet inte om det blir någon skillnad på Cypern - men då räcker det hur som helst med en. EN nässpray. Inte TRE. För fyrahundra spänn. OMG, jag vill typ gråta... Jag ska aldrig mer köpa några mediciner. Jag vill inte ha det här :(.
 
Och vad är det här? :( Vill inte ha den.
 
Den här gillar jag. Men jag hade redan jättemånga hemma... Ofta jag behövde fler?! :( Jag struntar väl i om de jag har har gått ut precis. De funkar jättebra. Och dessa använder jag också bara under 3 veckor om året typ. 

Sen prackade hon på mig TVÅ Betapred också. Hur mycket nötter tror hon egentligen attackerar mig om året?! Peppar peppar, men jag har inte ätit nötter på år och dag. Vad ska jag med 60 tabletter till när man behöver 12 vid en nötattack? Plus de jag redan har hemma som nyss gick ut.
 
Här är faktiskt nånting jag köpte av egen vilja. Så jag köpte EN. Vem skulle köpa tre stycken myggsprayer liksom? Nej, precis. En köper man. 
 
När jag ändå fotade mina mediciner passade jag på att fota presenter. Mina lillasystrar konfirmerar sig imorgon. Och de fick EN present var. Inte tre. 
 
Sen rotade jag fram våra solkrämer och handsprit från Egypten. Tror det räcker inför Mexiko! Här har jag dock köpt tre solkrämer, men som ni ser köpte jag ju för mycket eftersom alla kom med tillbaka i resväskan, så det hade helt klart räckt med EN.

Kommentera här: