Earthquakes

Okej, detta var ingenting jag riktigt hade koll på innan jag åkte hit, men Cypern ligger tydligen i det näst jordbävningstäta området på jorden, med ungefär 100 jordbävningar om året. Många av dem är givetvis små, men wtf?! Jag blev misstänksam när vi var i arkeologiparken igår och kollade på ruinerna av Saranta Kolones som totalförstördes år 1222 av en enorm jordbävning, som även skapade en tsunami. 
 
Först tänkte jag bara: "Åh, vad synd att det fina templet är förstört." Sen tänkte jag: "Men vänta, va?" och sen tänkte jag: "FINNS DET JORDBÄVNINGAR HÄR?!?!?"
 
Och ja, det finns tydligen massa jordbävningar här. Jag kom just hem från att ha varit i Mexiko under tornadosäsongen, och var så glad över att jag slapp vara med om en sådan. Och nu kom jag till ett ställe med jordbävningar. Toppen.
 
Saranta Kolones som förstördes år 1222.

Kommentarer:

1 Alexandra:

Fin bild men fy för jordbävningar. Hoppas ni/ vi slipper det!

Kram,

Svar: Tack :) ja gud ja, usch!
Lollo

Kommentera här: