Andra dagen

Idag fick jag ta mitt allra första samtal! Iii, det var nervöst! Jag fick till och med ta ett till sen :3! Hela förmiddagen hade vi teori om alla deras abonnemangsformer. Sen hade vi lunch (jag och min ICA-kompis gick till ICA och gick vilse där...) och sen gjorde vi övningsuppgifter + tog egna samtal med coach bredvid.
 
Vi fick våra tillfälliga datorplatser i det så kallade "Träningsskeppet" där man är under träningens tre veckor. Sen efter utbildningen kastas man ut i olika team där man kommer sitta permanent i ett utav dem. Så vår fina lilla (17 pers, lol, inte så liten egentliten) grupp kommer att splittras åt alla håll och kanter i slutet. :,(
 
Så vi har teorisalen Wagner, där vi har bestämda platser, och Träningsskeppet (där man kan ta samtal vid varsin datorplats) där vi också har egna platser. Mitt namn står där på min vägg :,)! Känns coolt och vuxet. Mitt första heltidsjobb. Jag känner mig stolt. Hehe! :D Men i alla faaaaall! Efter att det alla darrat inför hela dagen (egna samtals-biten) var över, var det dags för medlyssning. Det är jättekul tycker jag! Sista timmen varje dag är medlyssning.
 
 
Idag fick jag sitta med en person som jobbat där ett helt år (det är mycket på 3). Han skulle till Cypern på fredag. Alltså, 3 kundservice har ett team på Cypern också, där folk från Stockholmskontoret får möjlighet att åka till när de jobbat ett tag! Typ när de jobbat ett halvår/fyra månader minst.
 
Då kan man jobba på Cypern (i minst sex månader om man väljer att åka dit), och sen får man komma tillbaka om man vill. Man kan stanna längre därborta också om man känner för det. Men alltså seriöst, först trodde jag att det bara var ett fåtal selected few som fick äran att åka dit, men det känns som att nästan varenda kotte som jobbat ett tag hunnit med en resa dit, eller snart ska dit.
 
Alla coacher har typ varit där också. Det känns typ som nån slags ingångsritual för veteraner, eller alltså nån slags vuxenrit, typ som konfirmation. Att man är vuxen när man kommer tillbaka eller nåt xD. Fast i 3:s fall, bara väldigt erfaren och duktig. Men ah, så det vore ju nåt. Kanske. Vem vet.
 
 Såhär lång tid tar det för mig att åka tunnelbana till jobbet.
 
Alla team är sjukt olika btw, verkar det som. Där jag medlyssnade idag var det en hög flumfaktor kan jag säga, hehe! De petade på varann med trästickor under samtalen och skickade roliga bilder till varann på mejlen. I bakgrunden var det rätt hög musik också o.0. Men kunderna märkte inget av det för fastän kollegorna busade och så, så kunde de som pratade låtsas som ingenting och ge bra service.
 
Nu vill jag ha middag... Jag är inte lika trött idag som igår btw. Snarare helt hyper. Jag drack två koppar kaffe (+en kopp hemma imorse), en kopp thé och en kopp med varm choklad idag. Det är nog inte mycket egentligen, men för mig är det skitmycket. Så jag är lite skakig!

Kommentera här: