Julafton

 
Alltså, vet ni vad som hände idag? VI VAKNADE KLOCKAN TRE. PÅ DAGEN. VI ÄR JU KNÄPPA I HUVET ELLER NÅT. Nej men alltså jag blev helt bestört. Jag har inte vaknat såhär sent sedan jag var en liten högstadierebell som var uppe hela nätterna och alltid ställde om dygnet på helgerna. Att vakna sent för mig nuförtiden är att vakna vid 11, men visst, det har hänt att jag vaknat vid 12. Till och med 13, oh my. MEN TRE?! Där rök hela den dagen. 
 
Vi gick liksom och lade oss kl 3 på natten, så vi sov i hela 12 timmar, och jag hade inte ens druckit något igår på julafton. Ingenting drack jag. Ändå vaknade jag upp i ren dimma utan att kunna röra på armen (den var helt medvetslös), utan att kunna prata för jag kändes helt förlamad i hela kroppen, som om jag var fast mellan vaket och sovande tillstånd, och med en stark känsla av att det spökade, för jag hörde ett ljud som om någon tände lampknappen (men det tändes inte). Sen hade jag också superont i huvudet. 
 
 
Huvudvärken är förresten en annan femma. Jag dricker bara två koppar kaffe om dagen, en kopp på morgonen och en kopp efter siestan, enbart med ett syfte: Att hålla mig vaken. Jag tycker kaffe smakar "helt ok" men jag har aldrig druckit det för att jag längtar efter det, bara för att hålla mig pigg. Kaffe är bara riktigt gott när man har bakelser och fika till, tycker jag. Eller yoghurt, haha! Det passar skitbra.
 
 Nu har jag dock upptäckt, till min fasa, att min kropp verkar vara beroende av detta. Varje helg när jag vaknar (vaknar ju senare då än på vardagar) har jag lite ont i huvudet. Det kommer och går hela dagen, tillsammans med trötthet och slöhet, om jag inte tar en kopp kaffe. En halv kopp duger också. Faktum är att jag nästan alltid dricker en halv kopp när jag dricker kaffe, för jag dricker det så långsamt att det hinner kallna. Så då är min fråga, hur sjutton kan man bli beroende av två halva koppar kaffe om dagen?!?!?!? Det GÅR ju inte, visst? Det skulle ju vara helt sjukt. 
 




Anyway, här kommer lite julbilder från igår (fotade med min lilla kompakt). När jag kom hem från jobbet så tog vi ett iskallt dopp i poolen. Först tänkte jag: "Men det här var ju inte så farligt", men sen gick det en hundradels sekund och kylan attackerade varje millimeter av min kropp. Jag simmade i panik mot poolkanten som om jag hade en blodtörstig haj efter mig. Det var döda eller dödas som gällde.Vi kastade oss över kanten och sprang ett maraton in.
 
Annars då? Vi åt världens godaste middag. En potatisgratäng som var helt to die for, vi öppnade julklappar, såg "The Holiday" och Skypade med familjen. Mysigt!!
 

Kolla, jag fick ett fint pussel! :D


Vad vore en jul utan att ge lite julklappar till sig själv...? ;)


Min hög. Jag fick en brun handväska, en necessär, en sminkväska, en kökstavla, ett pussel, ett mobilställ och två polkagrisstänger. Sen fick jag två snygga tröjor av mig själv ;). Nämen tack Lollo, så omtänksamt, hihi.


Av Tomten fick vi en salsasås att dela på, GOTT! :D Vi brukar använda det som dipp till Barbeque-chips.


Jag snodde med mig en kokosboll från jobbet och slog in den. Vi fick den av Tomten. Jag åt den.
 
 

Kommentera här: