Helloooo, I´m alive

Hello. Nu har äntligen sommaren kommit. Sisådär lagom till den 3:e juli. Hela juni blev förstört! Men men. Lagom till värmen måste jag sitta inomhus och jobba på lite arbetsprover till en grej. Massa uppgifter med kort tid på sig att göra dem. Så jag har suttit med Photoshop halva dagen, InDesign en fjärdedel och Illustrator den sista fjärdedelen. Sen var det i och för sig lite arbete i Word också. Sen hann jag träna, laga mat och tvätta kläder. Och det var det!
 
På tunnelbanan läste jag lite i min kära "Game of Thrones"-bok, som jag har i mobilen. Sansa tänker på en snygg riddare, men hon tycker tyvärr att han är "awfully old". Jag tänkte: "Jaha, han är väl typ medelålders då". Sansa är ju ändå tonåring så hennes awfully old borde ju inte vara en pensionär, utan jo, typ, medelålders. Tji fick jag. Åldern var tydligen 22. Man är "awfully old" vid 22. Jag tror jag ska gå och gråta nånstans nu... xD haha nej då. Men jag bara: "VA?! VADÅ 22? VAD MENAR DU?"
 
 
Det jag tränade idag var dans fuego, i Skanstull, och det var jättejättekul! Jag var grymt svettig efteråt. Lika svettig som efter spinning - helt sjukt!  Det var en tränare jag aldrig haft förut och hon var superbra. Passet var hur kul som helst, samtidigt som det var lika jobbigt som ett intensivjympapass! På vägen hem köpte jag lite godis, hihihi. Man måste unna sig när man är duktig och tränar.
 
Till middagen såg jag på Falling Skies. Det är en superbra TV-serie som precis börjat igen. Säsong 1 gick för ett år sen tror jag, och nu har säsong 2 precis startat. Det handlar om en grupp med överlevare (the resistance) efter att en alienras kommit och i princip tagit över jorden.
 
De har förstört allting och nästan hela mänskligheten är utdöd. Gruppen med överlevare försöker att kämpa emot aliensen så gott det går, och gör allt för att förstöra för dem, samtidigt som de måste gömma sig och skydda sina familjer och barn. En riktigt bra och spännande serie som både tilltalar folk som gillar krigsscener och relationsdraman. 
 

Kommentera här: