Egypten - Dag 8

Det var torsdagen den 1 september. Nästan exakt fem månader sen nu när jag skriver det här, men det känns som två. Fattar inte vart tiden har tagit vägen. Men det är ju bra på ett sätt, för sen när jag jobbar och får in stålar planerar jag att vi ska åka utomlands minst två gånger om året, så då hade det ju snart varit dags igen. Åh. Om man tänker så är det bra att tiden går snabbt!



Klockan elva skulle bussen ta oss till flygplatsen, så vi gick upp tidigt! Jag minns inte exakt hur tidigt, men klockan sju eller nåt sånt var det nog. Äntligen fick vi möjlighet att äta frukost på vår favoritfrukostrestaurang, buffén. Grejen är att de olika restaurangerna var öppna olika tider, och vi behövde ofta gå upp extremt tidigt för att hinna med vissa utflykter, eller äta extremt sent om vi inte hann äta innan (som ridningen).

Men nu äntligen kunde jag once again äta mina favoritpannkakor! De smakar inte som några andra pannkakor jag någonsin ätit. De är helt maaaagiska!




Och så begav vi oss mot stranden för en sista snorklingstur :(.





Det var så vackert. Vi snorklade i en och en halv timme!






En spökfisk ovan? o.0











En fin parrotfish. Jag tycker de ser jättecoola ut! Verkligen papegojlika ^^.







Här låg det en stor fisk och lurade. Den var lite läskig :3. Den hade en massa huggtänder!!



Då gillade jag nog denna pussfisk bättre! :D
Visst ser det ut som att den vill pussas? ;D




Två stycken meterslånga fiskar. Jag drog mig undan lite för vi hade simmat in mot stranden igen, så det var inte så djupt här. De var liiite för nära för att jag skulle känna mig bekväm... De var  så stora!




Efter en och en halv timme var det dags att gå upp. Men då föreslog jag att vi skulle säga hejdå till poolen också! ;)




Poolen hade sten och koraller längs kanterna!





Jag sade hejdå till min bro.
Jag gillade att svinga mig i en trägrej som fanns över mig.



Jag tyckte om att poolen hade inslag av havet, som alger och koraller ^^.

Det var jättehärligt att bara bada, utan att snorkla och hålla på. Att bara bada för att det är kul, och bara busa runt.

Synd bara att vi behövde gå upp igen rätt snabbt.



Vi åt en lunchpizza på Leonardo och fick sedan stresspacka när det visade sig att personalen ville ha väskorna en timme tidigare för att hinna packa in allting i lugn och ro på bussen! Gaaaaah! Vi fick be dem vänta lite. Detta var vi inte förberedda på ^^.

Hur som helst var det lite roligt också, själva packningen. Vi var ju osäkra på vad allt skulle väga, så vi tog på oss våra tyngsta skor och packade ned sandalerna, lämnade kvar schampoo och balsam, toapapper och hushållspapper. Jag packade ned en stor pyramidsouvenir + lite annat smått och gott i kameraväskan jag hade över axeln, och fick då ha kameran "ute" runt halsen hela tiden ^^. Det var riktigt nervöst!




När vi skulle hoppa på bussen träffade vi våra kompisar igen och vi hade i pincip sällskap av dem hela vägen hem. Vi satt ju på olika platser i planet, och gick själva nån timme på flygplatsen, men stötte alltid på varann igen ^^.



På flygplatsen fick vi lämna vårt vatten, snyft, och gå igenom en massa olika spärrar och sånt. Flygplatsen var förresten helt proppfull av souvenirbutiker. Jag lovar, de fanns överallt! Det var Lollo-heaven! Jag shoppade LOSS!

Jag gick in, ut, in, ut, in, ut, in, ut i olika affärer ^^! Alla pratade dessutom tyska med mig fastän jag sade att jag pratade engelska, men jag fattade iaf eftersom jag läst det, och fick även en egyptisk fanclub. När jag kom tillbaka ut följde de efter och satte sig en bit bort och vinkade till mig och gjorde gester att jag skulle sätta mig med dem istället ^^.

Alltså det var ett gäng män som hade varit i en butik där jag köpt nåt, och de hade sagt saker som: "Deine Augen ist sehr blablabla". Jag minns inte hur man säger "vackra" på tyska. Men de gav mig iaf en massa komplimanger och sånt och det var ju kul, haha!



Starten gick bra, och resten av resan också för den delen. Det skumpade ingenting alls och de fem och en halv timmarna gick väldigt snabbt!




Åh, Egypten är så vackert när man står på marken, men från himlen är det nästan ännu vackrare -om det ens är möjligt!



De visade nån film med Timon och Pumpa i början. Riktigt kul, haha! :D



Något bergigt och fint land :3!



Det är alltid så jobbigt att åka hem när man haft det så bra. En sak som däremot gjorde det lättare var att jag saknade familjen jättemycket, samt längtade efter att kolla igenom alla bilder och visa upp alla "fynd" jag gjort!



Efter Timon och Pumba visades en film som var superbra, så tiden bara flög förbi när vi kollade på den. Det var nån kvinna (kan det ha varit Sandra Bullock?) som ville ha nåt bättre jobb eller var det var, och så var det nån kille, och så var det en komedi. Både spännande och jättekul. Minns dock inte vad den hette xD!

Sen satt vi och kollade igenom bilderna och filmerna på undervattenskameran :)!




När vi gled in över Sverige började solen gå ned, och det var jättevackert. Det kändes verkligen som om vi svävade över molnen, vilket vi ju... faktiskt gjorde. Men man kände sig så himla fri och lycklig av att se detta!





Sen blev dock mer mörkt och läskigt! :3





Men vi höll oss glada genom hela landningen, och allt gick smidigt och bra. Marie hämtade oss på Arlanda och vi kunde åka hem. Det var kallt och grått. Jag vill tillbaka. Egypten var den bästa resan jag någonsin varit på.