Filmkväll

Igår var Viccan här och hade filmkväll med oss! Hon sov över på soffan också. Vi åt jättegoda fajitas, glass, semlor, godis, chips och en kokosboll! Och så såg vi två filmer. Faktiskt två väldigt bra filmer. Först såg vi Conan Barbaren, från 2011, och den var ju jättebra.

Jag hade råkat kolla vissa stillbilder innan då jag snabbt spolat igenom filmen, och den hade verkat väldigt blodig och handlingslös. Men ah, den hade ju faktiskt handling egentligen. Det roliga var att jag hittade likheter hela tiden med en massa andra filmer. I slutet av filmen var det ju ett hjul de snurrade runt och försökte få att inte ramla ned, samtidigt som de svärdades i det (Pirates of the Caribbean 2 när de slåss inuti hjulet som snurrar).



Det var en scen i slutet där häxdottern sprang runt och letade efter tjejen i ett enormt rum med en massa stentrappor (Lord of the Rings när de befinner sig i Moria). När Conan och... tjejen, red på hästen och släpade den där snubben (orchen, haha, han såg fan ut som en orch!) efter sig i ett rep (Lord of the Rings - Gollum). När arméerna marscherade (Lord of the Rings - orcher).

När Conan red med tjejen bakom sig (Prince of Persia). Tjejen hade en vit klänning och Conan hade nåt slags grej med bar överdel. Svart häst. Jag tyckte filmen var jättebra i alla fall, särskilt eftersom både Jason Momoa (Game of Thrones) och Stephen Lang (Avatar och Terra Nova) var med!


Vi gjorde fajitas! På tal om ingenting... ^^.

Sen såg vi skräckfilmen: "The Orphan".
Den handlar om en familj som redan har två barn men vill ha ett tredje. Det blev dock missfall, och efter en tid bestämmer de sig för att adoptera ett barn istället. Men barnet de apoterar verkar mer och mer skum. Åh gud, den var så läskig! Helt klart i klass med "One Missed Call". Mitt hjärta slog snabbt hela filmen igenom! Så fruktansvärt läskig. En sak är säker. Jag kommer aldrig någonsin döpa ett barn till Esther!