Mjölkpaketen from hell

Hehe, oj, jag hade visst lite väl mycket socker i mitt the nu känner jag. Jag har alltid tre sockerbitar eller tre fejksockerbitar. Thet måste smaka supersött! På tal om the. Jag spillde nyss mjölk över hela skrivbordet. Varför? På grund av de jääävla paketen!!
 
 
Såhär ser de ut! Garants mjölkpaket. Det är nog samma sak med Arlas mjölk, så det är knappast Garants fel, men som ni ser är det en extra stor förpackning här. 1,5 liter, den vi alltid köper. Tror det har nåt med saken att göra. Öppningsfliken blir liksom större. Hur som helst, jag failar ALLTID med att öppna såna här paket, och jag undrar, är det bara jag? Varför finns såna här paket?! Varför existerar dem i denna värld? Jag HATAR dem!!
 
Man drar ut fliken och öppnar, och inser att man typ bara öppnat halva fliken, för det är fortfarande stängt in till mjöken. Då får man börja operera med saxar eller fingernaglar eller nånting annat vasst för att lyckas skapa ett hål in till mjölken. Så i slutändan ser det ut som en katastrof, och varje gång man ska hälla upp mjölk så liksom skvätter det åt alla håll. Ibland råkar man bara öppna halva fliken också men märker inget, och då blir det ju en fontän på sidorna och man bara neeeeeej.
 
Jag vill ha de gamla paketen som fanns förr i tiden.
De små fyrkantiga sakerna man ALDRIG hade problem med!

Kommentera här: