Om att äta sötsaker

Igår fyllde jag 20! Och imorse visade vågen lite, lite för mycket. Glass, fajitas och bullar brukar ha den effekten på mig, men det kommer nog försvinna snart igen! Man fyller ju bara 20 en gång, så man kanske inte ska sitta och banta då. Inte för att jag vill ha tjockhet i tjugoårspresent direkt XD, men alltså, man blir inte tjock av en dags frossande. Sen att jag åt lunch på restaurang dagen innan, och frossade sönder i helgen... är en annan femma. I fredags hade ju Rebecca sitt indiska födelsedagskalas, och hon gillar att baka (och är grymt duktig på det dessutom), så ni kan ju gissa hur det gick ;).

Hur som, nu börjar mitt hårda liv igen. Eller nej, det är förresten en fajitas kvar som jag ska äta till lunch snart. Sen börjar mitt hårda liv. Japp japp. Ska försöka jaga bort allt godis i helgen genom att göra korstecken och köpa vitlök. Kanske funkar. Inte för att jag äter så mycket godis nu som förr i tiden. Min definition av en frosshelg är två nävar chips, tre godisar, lite popcorn och en fet fredagsmiddag. Det är inte supermycket, men det är ändå så pass mycket att vågen går upp trots att jag tränar. Jag går väldigt, väldigt lätt upp i vikt kan jag säga. Och det är inte det jag vill just nu.

Ibland känns det som att jag inte har kontroll över mig själv. Jag kan tro att jag är så himla duktig, men lägger nån en kladdkaka framför mig kommer den att ätas upp - snabbt!! Även om hjärnan säger nej ;). Alltid finns det nåt kryphål att hitta. Typ... "Jag fyller bara 20 en gång", "Det är ju faktiskt heeeeelg!!", "Jag ska träna idag", "Det där är ingenting jämfört med vad jag åt förr", "Det där är jag värd eftersom jag hållt mig undan från godis så länge", "Bara en liten bit, det gör mig knappast tjock"...