Att ha bestämda platser


Jag på les work.

Jag har märkt att man har verkligen speciella sittplatser. Överallt. På bussen idag var det vrålhett. Alla pratade om vilken sida som var solsidan (och den ville dem undvika) o.s.v. Det enda jag tänkte var: "ÅH, min plats är ledig! SPRING OCH TA DEN!" Jag är helt besatt av att sitta på MIN plats. Och ofta tänker jag inte ens på det. Idag åt jag hos Pös och insåg att jag fått en plats där jag alltid sitter. Eller ja, jag dras dit och lyckas alltid snabbt duka åt mig själv där.

På tunnelbanan på väg till jobbet har jag en speciell plats, och på tunnelbanan hem en annan. Gemensamt med dessa platser är dock att det alltid är vid ett fönster. På pendeltågen har jag också olika platser på dit- och hemvägen. På morgonen brukar det vara så fullt så då har jag vant mig vid att sitta i en sån där sexplats-sektion, och det roliga är att om det visar sig att det finns en tvåplats ledig en morgon (det har nämligen alltid varit min favoritsektion, och är även det på hemvägen) så tar jag ändå sexplatsen. För det är MIN plats på väg TILL skolan.



Me going mental.

Då kan ni ju fatta hur besviken jag blir om nån redan har tagit min plats. Att sitta på andra sidan eller på en helt annan slags plats... det förstör typ hela resan. Då brukar jag sitta och spana på tjuven som tagit min plats, och om han hinner gå innan mig norpar jag den snabbt.

Imorgon ska jag jobba, och efter jobbet blir det kryssning med all personal. Det kan nog bli en intressant kväll :)! För övrigt har jag fått en ojämn solbränna på bröstkorgen. Alltså typ hackig. Jag vet inte vad som har hänt. Jag skyller på studsmattan jag låg på. Skönt med värme iaf! Jag hoppas verkligen att den håller i sig till i helgen, för jag jobbar nu både onsdag, torsdag och fredag. Det skulle vara skönt och mysigt tycker jag. Med lite sol.


Jobbkladd... eheh.

Dessutom måste jag fixa en bränna inför Egypten. Jag tycker inte det är kul alls egentligen, att ligga ute och bara... ligga där? What´s the thing? Okej, solen är mysig. Ja. Men mest obekväm om man inte har tillgång till en pool eller ett hav. Plus att då kan man BADA och sen vila lite EFTER BADET och sen kanske BADA igen? När man bara solar så solar man liksom. Och hur kul är det? Läsa kan man inte för det är för ljust. Så... ja. I´m doing this for you, Egypt.