Nya saker<3

Kolla! Det här är mina gamla stompfer:

De kan inte ens göra det de är till för längre, för de faller sönder så fort man försöker dra dem mot papperet. Lägg märke till den minsta som är alldeles böjd och tuffsig xD.

Men nu har jag köpt lite new stuff! :D
Det kom fram i fredags, tror jag. Kan ha varit i torsdags. Haha ^_^!


Vanligt Cretacolor sudd, Cretacolor knuddgummi, två Faber Castell suddpennor, Faber Castell graphite pencils (<3) och påfyllning av sudd till det elektriska Derwent suddet som inte syns på bilden! :D


Nya stompfer blev det förstås också! Kolla så lena och rena dem är! :D


Här är det elektriska suddet! JAG ÄLSKAR DET!
Jag använder den typ heeela tiden xD!


Lyxpennorna ;)! Faber Castell är helt klart mitt favoritmärke på pennor. Derwent´s mjuka pennor bara faller sönder, och de är inte ens lika svarta. Ändå är FC till och med billigare. Sjukt.


Faber Castell suddpenna! Jag gillar att spetsen är så hård.
Det blir mer precist än Derwent´s suddpenna. MEN, jag måste nog ändå säga att jag i detta fall gillar Derwent mer. FC´s penna må vara hårdare (Derwent´s liksom viker sig när man trycker) men den suddar typ inget i gengäld xD! Det är så hårt att nästan ingenting händer. Men de kanske har besprutat spetsen med något eftersom den är helt ny? Om jag vässar den kanske det blir skillnad ^^.



Haha, jag har fem olika slags suddmetoder nu. Och bara för att "knuddgummi" (eller vad det ens heter på svenska) låter så gay, säger jag namnen på engelska.

*Kneaded eraser
*Electric eraser
*Derwent pencil eraser
*Faber Castell pencil eraser
*Regular erasers

Hihi, jag använder typ inte ens vanliga sudd längre. Innan jag fick det elektriska suddet knarkade jag Derwent´s suddpennor, men nu har jag som sagt fått ett nytt beroende ^^. När en teckning är färdig har jag nästan alltid använt alla olika slags sudd, men man använder ju vissa mer än andra.


Kommentera här: