Dag 2



Imorgon ska vi ha inflyttningsfest och vi måste komma i ordning lite innan dess. Och handla. Jag har skrivit en matlista :D. Vi ska bjuda på tacos samt lite efterrätter och småsnacks, så det är en del saker som måste inhandlas!

Det känns konstigt att jag bor här nu. Det känns som att jag drömmer. Inte för att det är en dröm att bo här (eller en mardröm för den delen) utan helt enkelt bara känslan av en dröm. Att man inte är vaken, för det känns inte riktigt rätt. Liksom, hallå, jag bor ju inte här?! Det känns superfel. Hur ska jag kunna ställa om mig? Det är så tyst hela tiden också. Var är hundarna som skäller, mamma som ropar något över hela huset, pappa som snarkar i vardagsrumssoffan eller Cissie och Josie som springer runt och skrattar? Var är lilla Tamis och hennes mössleksaker? Huuu...

Men samtidigt åkte jag in till Drottninggatan idag som om det vore en tripp till den lokala mataffären. Det tar fem minuter att gå till tunnelbanan (St Eriksplan) och sen tar det ytterligare fem minuter tills man är framme vid Hötorget eller Centralen. Det känns också lite overkligt. Jag åkte in till KappAhl och Clas Ohlson idag, i stan, och var strax hemma igen. Det tog inte en timme att åka dit!

Handelsbanken ligger dessutom precis bredvid tunnelbanan (alltså fem minuter från oss), plus en massa restauranger, en optiker, Friskis och Svettis (har dock inte hittat det ännu) och en massa småbutiker. Jag gillar starkt att Drottninggatan och Hötorget ligger så nära. Jag har både jobbat och praktiserat i närheten av Hötorget, så det känns lite som hemma att gå runt där. Jag älskar att bo nära alla affärer! :3