Två dagar kvar :3



Nu är det inte långt kvar. Creeeepy. Jag kan inte riktigt fokusera på nånting alls just nu. Har t.ex inte kunnat rita på två veckor, för jag kan bara inte koncentrera mig. Flygplansångest. Eftersom vi beställde resan så långt i förväg (4 månader) kan man ju förstå att ångesten börjar tidigt också. Men det är inte riktigt ångest. Mer uppspeldhet. Lite nervös helt enkelt. Eller, hm, mycket nervös!

Igår åkte vi till Vällingby och växlade pengar, köpte ännu mer solkräm, köpte tuggummi till planet, köpte tidningar till planet (haha, hungrigt plan...), köpte en (typ) t-shirt till mig och en kjol på marknaden. Jag måste typ ha en kjol som täcker knäna ibland, samt t-shirts som täcker axlarna. Men jag är inte en t-shirt- tjej. Till slut hittade jag nånting snyggt som var orange, som knappast kan kallas t-shirt, men inte linne heller iaf.

Den täcker precis axlarna, är tight, men bröstkorgen syns. Alltså, det är ingen urringning sååå, men det är ingen t-shirt-öppning där man bara ser halsen, om ni förstår. Det var min kompromiss. Jag passar inte i t-shirt. Och absolut inte i t-shirt + pösig kjol. Nånting måste vara tight. Antingen byxorna eller tröjan. Det är inte så snyggt med luftiga/pösiga byxor + en stor och luftig tröja. Då ser man ut att väga 10 kilo mer. Medan tight tröja + byxa ser ut som träningskläder. It needs to be a combo.

Just nu ligger Tamis bakom mig. Hon är så gullig. Men jag kan inte fatta att vi ska till Egypten. Känns sjukt. Jag drömde om Luxor inatt, men det var en jobbig dröm. Vi skulle bara göra en massa lekar hela tiden, kom aldrig fram till sevärdheterna, och så fick jag inte fota. Weird.

För övrigt är jag SÅ GLAD att jag inte går på Beckmans. Srsly. De har gjort ett samarbete tillsammans med IKEA och det ser ut som bajs. Ser ut som treåringar som gjort. Det hade absolut inte sett ut så där om de bett Forsbergs illustrera. Alla har ju sin egna stil förstås. Det behöver inte se realistiskt ut för att jag ska gilla det. Det finns en massa illustrationsmetoder jag bara älskar!

För själv ritar jag ju mest realistiskt. Hur som helst. Jag har ALDRIG fattat "ritar-som-en-treåring"- metoden. Nej. Usch. Jag ryser. Uuuuuh. Kudden överst till vänster ser helt ok ut, kanske till och med att den är snygg, men resten... Nej. Jag kan inte fatta varför det är inne med sånt här. Det är som "konsten" bak på mjölkpaketen. Det ser ut som om någons femåring har gjort den. Och hallå! Det är INTE snyggt!