Helgen, hårfärg och fiiiiiiiiiiiiina Maci<3

I helgen var det skitkul :D. Jag drog iväg till några kompisar på fest i Kallhäll, där vi var hemma hos någon som hette Richard ^^! Vi var sju personer, och det var riktigt roligt faktiskt. I slutet av kvällen bestämde vi oss också för att spela Guitar Hero. Det gick inget vidare, för jag såg inte noterna på skärmen. Det var alldeles för suddigt för ögonen p.g.a all öl - oooch annat. Jag minns inte mycket av hemvägen, men vad jag däremot minns är att jag inte fick någon bakfylla alls dagen efter! Jag körde vattenregeln ett steg längre och drack så mycket vatten att jag behövde kissa hela tiden ^_~!

I söndags färgade jag mitt hår :D. Det blev jättefint tycker jag! Det har blivit rödbrunt igen, typ, och jag trivs verkligen i den färgen :). Det blev mörkare också. Min förra hade blivit så lik min riktiga färg (grått, hehe - inte egentligen, men i jämförelse med alla fina färgningshårfärger).

Och jag älskar verkligen min Mac xD. Jag kan absolut inte använda den, eller något av programmen på den, musen är annorlunda från det jag är van vid och likaså högerklick, kopiera/klistra och ALLT verkligen. Men... den är så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin. Man vill bara gosa och ta på den hela tiden, för den är så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin. Älskar den XD. Dessutom är det härligt att kunna ta fram datorn var man än befinner sig :). Även om jag inte brukar sitta med den öppet i kommunaltrafiken då ;P. Hur mycket jag än skulle vilja...

Jag hade till och med en mardröm härom dagen! Det var folk i ett annat land där jag och Maci tydligen befann oss, som envisades med att spruta vatten på Maci :O. Jag blev jätteledsen och sprang och gömde mig hela tiden, men de följde efter och fortsatte spruta. Till slut slog jag till en av dem på näsan, och då försökte hon sparka på den istället! Hemskt, hemsk, hemsk mardröm X(! Jag vaknade alldeles svettig...

Haha, och alltid när jag åker buss/tåg/tunnelbana sitter jag med hela ryggsäcken i knät och kramar om den hårt, så att ingen kan ta den även om jag somnar. Jag älskar nämligen att sova den där timmen innan skolan, när jag bara sitter stilla. Så antingen kramar jag den krampaktigt som om det vore en bebis eller något, eller så har jag den på ryggen, pressad mot sätet, trots att det blir obehagligt att sitta så. Allt för Mac:ens säkerhet!