Första dagen i skolan!

Jag är superdupertrött XD!
Det har varit en lång dag! Först åkte jag dit och så började jag prata med en tjej som såg lika förvirrad ut som jag på vägen till skolan från tunnelbanan. Jag antog att vi skulle till samma ställe liksom ^^.

Vi börjar och slutar samma tider varje dag, och har bara två lektioner. En lektion på typ 2,5 timmar innan lunch och en på 3 - 4 timmar efter. Vi hade samma lärare hela dagen i typ samma klassrum så det kändes som en evighetslång lektion xD. Men det var kul! Vi fick lära oss en massa kreativitetsgrunder i själva tänkandet. Vi ska få träna jättemycket på retorik och att prata med främlingar också. För det måste man tydligen kunna. Så vi har redan fått en massa läxor.

[Gruppuppgifter]
(jag, Sandra, Carro och Fanny i samma grupp)
*Gå in i fyra olika affärer där var och en ska pruta
*Hjälp en främling med någonting
*Redovisa alltihop i ett föredrag på max fem minuter!

[Enskilda uppgifter]
*Ring på hos en granne och bjud över den på kaffe/fika OMG!!!! NEVEEEER!!!11!!1 DXXX

Vi har fått se en massa roliga annonser och så idag också, fått veta hur man ska tänka och så. Man ska till exempel inte skriva "den här nya bilen är snabb", utan man ska visa det. Som en reklamkampanj där man ser olika personer med "fel" mössor på sig. En pojke (som förvirrad står bredvid en väg) med en gubbperuk på sig, en tant med nån röd hjälm o.s.v. Då ska man fatta att bilen (som inte ens syns på affischerna men man ser ju märket i hörnet) är så snabb att om man har mössa eller hatt eller peruk på sig kommer den att flyga av. Liiite långsökt kanske, men himla roligt om man fattar! Men jag hade fan inte fattat om läraren inte berättat... xD

Vi måste bli allmänbildade och läsa tidningen varje dag. En grafisk designers styrka ligger tydligen i att kunna jättemycket så att man man göra bra reklam, samt att kunna framföra sina idéer för stora kunder. Läskigt :3. Man skulle vara massa mer saker också men jag har glömt ^^. Det står i mitt block, haha. jag har fått en Forsbergs-penna, -tygpåse och -block.  



Efter skolan drog jag till frissan där jag klippte av mig halva håret. Nästa steg är toning. Imorgon är det fotografering för hemsidan. He he he xD. Förresten är det ingen tjejklass längre! Det är exakt lika många killar som tjejer! XD Och typ många som är över 25 :3. Men vi är några "unga" där som typ håller ihop. En har till och med barn och ser ut att vara i 35- årsåldern. Och vissa har typ gått massa kvällskurser och jobbat/praoat på olika tidningar och varit retuschörer och florister o.0. Vissa har till och med företag, och där kommer jag liksom! Yay! :_D Nej, men det verkar bra det här.

Har typ fått tillstånd för att vara borta den där veckan sen också när jag ska till Cypern. Och vi är lediga varje måndag. Men vår lärare sade att vi typ ändå kommer behöva åka dit för att göra saker vi ligger efter i. Utan måndagarna hinner man tydligen inte med.



Hm, tror jag måste på toa nu! See yao!