HAMMERFAAAALL !!!

Åååå, trött trött TRÖTT!
Kom nyss hem från Hammerfall- konserten. Ont i fotlederna, knäna, vaderna, fotdynorna och nacken. Jo, det gick kanske lite vilt till där i slutet :P. Drog ut hästsvansen och headbangade lite, hoppade som en galning, skrek, sjöng med i alla låtar och trängdes med svettiga hårdrockare. ROLIGT!!! :D:D:D

Men jag blev typ rädd först :]! För när vi först kom dit, 19.40 (det började 19.30, men en oskriven regel är att de ALLTID, alltid börjar för sent... men nähä, inte idag! Så det första förbandet hade börjat när vi kom XD! Oppsie!!) var det Bullet som spelade. MEN publiken var typ dööööd. Alltså, jag hade aldrig hört Bullet förut, men jag måste medge att de var rätt bra. Grymt besviken blev jag dock när jag såg hur publiken var och trodde att detta skulle fortsätta. Det gjorde det inte. Oj oj oooj. När Sabaton kom in.... shit alltså! Stämningen ökade som FAN!! Folk vaknade till liv och kastade sig upp i luften, skakade ut håren, knuffades, skrattade och sjöng för fulla halsar. Jag kunde pusta ut. Publiken VAR normal. Det var bara Bullet som sög. Tydligen.

Ledsen för lågkvalitetsbilder. Mobilen, ni vet....




Jag blev dock lite besviken på mig själv när jag, efter att Sabaton spelat i tre kvart, började tänka "nej" varje gång de spelade en ny. Alltså, Sabaton ägde lätt, men efter ett tag började jag att längta efter själva anledningen att jag ens kommit dit. Till slut, efter en underbar timme, slutade Sabaton spela (och en femtedel av publiken emigrerade mot utgångarna XD) och vi fick vänta i evigheter på att Hammerfall skulle komma. Sen kom dem och de var så braaaaaaaa!!! Herregud XD! Och vet ni vad det bästa var? VI HAMNADE ALLRA LÄNGST FRAAAM! Vi blev typ knuffade dit lite i taget (plus att jag knuffade lite själv också) och det var ju bara att tacka och ta emot ;D!







Synd var det bara att de inte spelade min allraste bästaste favoritlåt One Of A Kind :(, men istället spelade de Any Means Necessary!!!, Let The Hammer Fall, The WARRIORS!!!!!, Hearts on Fire, Renegade, RIDERS OF THE STORM <3<3<3<3 (det var min allraste favoritlåt för några år sen), Natural High <3, Legion!!, Punish and Enslave, Between Two Worlds, Hallowed Be My Name, Something For The Ages, BLOOD BOUND (klassiker, också en gammal favorit) och sen en massa mer gamla också - men jag kan omöjligt komma ihåg alla de spelade bara sådär... men jag vart så ledsen när de slutade! Vi skrek och skrek och då kom de tillbaka några gånger men sen gick de för gott :(! Lasergrejs och eld och rök och lampor och sånt var det också och det var coolt!! Vill bara tillbaka!!




1. Jag inne på toan efteråt, 2. en grej vi fick men inte ville ha och övergav, 3. smygfotade densurevakten XD!!

Iaf, när vi gick ut sen hände en lite pinsam grej. Jag skulle köpa en tröja i tröjförsäljningen de hade därinne. Berättade exakt vilken jag skulle ha med storlek och allt. Frågade lite grejer och så. Sen när han hämtat den säger han "260 kronor, tack" och jag ba: WHOOOT?!?!? och sa att jag inte visste att det kostade så mkt och att jag inte hade råd :[!!
För jag hade bara 200, och det är inte så bara heller. Kul med en tröja som kostar nästan lika mkt som konserten liksom... Men när vi stod i kön till jackorna  var det en snubbe som sålde några tröjor för bara 100 spänn, så jag köpte en där, och sen när vi gick mot tågen var det ytterligare en som sålde andra slags hf- tröjor (men för bara 50kr!!) så då köpte jag en till :P! Hihi, så ska vi vara hammerfallig imorgon i skolan :D! Yippie!

Efter konserten:


Nu ska jag sova. Är astrött!! Godnatt!!