Terminator, Salvation

 




Okej, Terminator 4 var ju bara FÖR bra! Jag tycker att det är den bästa av alla dessa hittills fyra filmer, men jag tror jag vet varför. För det första är jag grymt beroende av grym grafik och häftiga effekter. Ju nyare film, desto mer sådant. De första filmerna är ju liksom gjorda på 80-/90- talet så det är klart att de är sämre.

Dessutom minns jag knappt någonting från ettan, då det var länge sedan jag såg den, och trean har jag bara sett typ 3 ggr. I trean var det dock också rätt schyssta effekter. Fattar inte varför många tycker att den är dålig. Jag tycker att den är jättebra :)! Tvåan har jag däremot sett hur många ggr som helst, så där gör det ingenting att det var länge sedan jag såg den. Minnet sitter fortfarande fast ^^.

Men den här filmen var verkligen grymt bra. Sköna ljudeffekter i Kista också. Me liiiike!! *thumbs up*. Dessutom var den rätt fristående, fast jag vet inte, lite kanske man måste veta... Men det här var typ innan de andra filmerna, eller efter. De hoppar lite i tiden hit och dit i olika filmer... så tidsmässigt borde denna film vara just sist, i den ordningen den kom på film. Men ... det är ändå innan för de som kommer från framtiden i ettan som räddar dem i den filmen... Så det kan diskuteras =S! Men ändå relativt fristående XD!

Jättecoola saker händer också! Huvudpersonen typ "fångar" en robotmotorcylel som kör skithäftigt, stänger av dens fria vilja på nåt sätt och så kör han på den :D! Allting är liksom jättespännande och man sitter typ bara och biter på naglarna (jag gör inte sånt, men du som vet med dig att du brukar göra sånt när du är nervös, kommer att göra det) hela tiden! Det skulle helt klart jag göra, om jag var en sån som biter på naglarna!! :D Så se den, kära vänner. Se den!! =D=D