R.I.P. Vulp - den finaste hunden som finns

Hon är den sötaste, busigaste och mest underbara hund som någonsin funnits. Nu ska hon säljas, för vi har för många hundar, och Vulp står på tur. Enligt mamma.


Vulp som valp

*Vulp heter egentligen Tilda, men när hon var en liten Valp kallade jag henne för "Lilla Valp" (fyndigt xD). Under en promenad bestämde jag mig för att busa till det, så då kallade jag henne för "Lulla Vulp", vilket senare resulterade i "Lilla Vulp" och sedan bara "Vulp".



*Vulp sov förr i tiden alltid i min säng, men under det senaste året har hon mest sovit däruppe i Josies säng, då jag lägger mig alldeles för sent för Vulps smak. Däremot brukar jag alltid vakna med Vulp bredvid mig, för Josie och alla andra går alltid upp tidigare än mig. Om inte min dörr är öppen när Vulp vill komma in, så krafsar hon på den. Jag vet inte hur många hundratals gånger jag, yrvaken och svärandes, har fårr gå upp och öppna den där dörren. Det värsta är om jag stänger den efter henne, och om hon efter en timme ångrar sig - och vill ut igen XD!



*Hon har iaf lärt sig att hoppa upp i sängen själv. För något år sedan brukade hon krafsa PÅ MIG där jag låg och sov om hon ville upp i sängen (vilket hon alltid vill). Så jag kunde vakna med rivmärken på armarna, eller vakna av att hon slickar och krafsar mig i ansiktet xD! Jag lärde mig typ att dra upp henne, med en hand, i sömnen. Skills that kills, yeah.



*Vulp har bara två intressen. Det är att äta, och att sova. Hon har lärt sig av den bäste xD! Hon ääälskar korv, men även köttbullar. När hon inte sover, äter hon, och när hon inte äter, så sover hon. Om man kommer hem trött efter skolan och vill ta sig en liten tupplur, så är hon alltid pepp på att joina sängen och sova med mig :).



*Vid middagen så sitter hon alltid bakom mig på stolen. Vet inte varför hon alltid ska göra det, men det är mysigt. På senare tiden försöker hon dock att nå min mat hela tiden, vilket är mindre gulligt xD!



*Vulp äger alla på agility. Om man lockar med en korvbit. Seriöst, hon är en naturbegåvning >>OM<< man håller mat framför henne. Hon gör allt för mat.

*Vulp har t.o.m en playahead-sida (!!!!), från den tiden då jag höll på med sånt. Synd bara att jag inte minns namnet på den =/.

Vulp är helt enkelt bäst, och när hon säljs imorgon, efter att ha vuxit upp tillsammans under fyra långa år, kommer en del av mitt hjärta att försvinna.