Filmkväll, jobb och filmer!



Jag och min sminkning på julafton ^^!

I torsdags var det ju julafton, vilket självklart var lite mysigt, även om den där gamla uppspeldheten man alltid kände förr i tiden, inte längre infinner sig. Dagen efter jobbade jag, och tydligen hade Sandy varit där och ätit och sett mig! Jag stod vid pommes fritesen rätt länge den dagen, och kanske bara någon timme i kassan, så jag var 8inte så uppmärksam bort mot gästerna just när hon råkade infinna sig. Jag såg henne därmed inte, men tydligen hade hon stått och vrålvinkat mot mig xD! Märks inte att jag har linser ^^. Var dessutom lite smått irriterad för jag ville hellre stå i kassan eller vad som helst annat än stå vid pommesen. De är rätt dryga. Man står helt isolerad och ensam och... Jaa, you get the point. Även om folk gick till mig hela tiden då för att värma sig och för att prata. Men då kom det snart vitskjortor och föste iväg dem igen. "Kassan ska inte stå och värma sig!"
Eheh... Själv hatade jag den där värmen.



Anyway, i lördags jobbade jag igen. Då fick jag mest stå vid drickorna eftersom mellandagsrean började. Då var det lite smått kaos överallt och någon behövde stå där också så att det skulle gå snabbare. Annars måste alla göra sina egna drickor och det tar ju längre tid. Men seriöst, det var proppfullt med folk hela tiden! Medan jag stod vid drickorna fick jag dessutom vara den som sprang ut med alla beställningar (försenad mat att ge till folk med nummerlappar) och de flesta satt på övervåningen så det var upp, ner, upp, ner, upp, ner, upp, ner för trappan hur många gånger som helst XD. Till slut fick jag stå i kassan några timmar istället, men dagen efter (igår) hade jag värsta träningsvärken i vaderna, haha! Nämnde jag att jag dessutom var så sjuk i lördags att jag inte kunde prata på morgonen? Lyckades dock med hjälp av halstabletter och mycket dricka få tillbaka rösten i tid till jobbet, men bara så att den hördes. Hes var den - rejält! Jag lät typ som en anka eller nåt XD så det var väl tur att jag mestadels fick stå vid drickorna!



Efter jobbet åkte jag hem lite snabbt, packade grejer till översovning hos Alex och Vickan, och sedan åkte vi till NetonNet, och sedan åkte vi till Viksjö. Och så hade vi det mysigt och roligt hela kvällen, och åt VÄRLDENS GODASTE pizza evah! Seriöst, det är nåt fel på Alex föräldrar. De lagar så god mat!! Har aldrig nånsin ätit en godare pizza eller en godare sås eller... Jaaa, åh, vad gott det var! Längtar redan till på torsdag då vi ska dit och fira nyår! Filmerna vi såg var: "Pandorum", "Planet 51", "Drag Me To Hell", och "The Unborn". 

Pandorum handlade kort om ett rymdskepp, där passagerare vaknar upp och inte minns något, inte vet varför de är där och snart inser att hela skeppet kryllar av människoliknande monster. Det visar sig snart att det gigantiska skeppet med 60 000 människor (+ DNA från alla slags djurarter) ombord åkt iväg för att befolka en ny planet som de upptäckt vara nästan likadan som jorden. Efter halva resan (efter typ 65 år) fick de sändningar från jorden och kaptenen vaknade upp för att se vad det var för sändningar. Visar sig att det är kört för Jorden och alla där dör. Kaptenen blir helt insane och börjar skapa nån konstig armé av människor han väcker upp och ger nån slags konstgjord mat så att de muterar och blir äckliga monster. De som det handlar om får kämpa för att överleva kaoset när de väl vaknar, och det visar sig till slut att skeppet för länge sedan krashlandat på planeten de skulle till, i vattnet, och de har varit i sina kryotankar 800 år för länge... Slutet var bra men filmen i sig var gjord lite B, tyckte vi, men den var ändå sevärd.



Planet 51 var rolig. En animerad film om en astronaut från USA, såklart, som bestiger en ny planet och sätter ned USA:s flagga. Ser strax att en massa gröna utomjordingar, som lever nästan precis som vi, stirrar på astronauten som står i någons trädgård. Hahha.... faktiskt rolig film! Alienmonster från "Alien" finns med också! Fast i form av utomjordingarnas hundar XD och de kissar syra! Fast enligt dessa gröna gubbar är det "vi" som är utomjordingarna... och människan måste gömma sig för att inte bli infångad. Drag Me To Hell har jag redan sett och berättat om en gång i tiden. The Unborn var lite B men ändå sevärd. Lite trist att alla tvunget behövde dö utom just hon liksom, men det var lite excorsistgrejer med och sånt gillar vi. Precis som i Drag Me To Hell. Alltså såg vi först två utomjordingfilmer och sedan två demonfilmer - typ. Störda vi e xD!



Bye! ^^