Creepy snubbe



Det var roligt på jobbet igår =).

Först var det jobbigt för jag och den enda personen som inte verkar gilla mig skulle backa varandra i kassan och det gick väl inte så bra. Hon var rätt elak. Tänker inte gå närmare in på detaljer. Men efter några timmar (!!) slutade hon i alla fall och jag fick rast. Beklagade mig lite för mina kompisar som också hade rast och tydligen är hon sådär mot alla. Jobbigt =/. Efter rasten (som var drygt lång - 50min) var det iaf kul på riktigt ^^! Jag och en rolig person fick backa varann ett tag, men sen fick jag mest stå själv. Fast Niklas kom och hjälpte mig varje gång det blev mycket folk ^^. Efter klockan åtta var det vara jag, Niklas, Basim, William och en till i hela restaurangen. Jag stod ensam i kassan egentligen, men folk kom från köket när det kom vågor med folk. Det där är så skumt. I ena ögonblicket kan man stå i köket och småprata medan det inte står en kotte vid kassan, i andra ögonblicket - jag lovar, exakt samtidigt - strömmar alla människor in! Då blir det kaos ^^!

Basim undrade om jag kunde stanna lite längre mitt i kaoset och det kunde jag tänka mig, så jag stannade till tjugo i tio. MEN det var jättecreepy i slutet. En äldre man/gubbe kom fram och började fräsa. Man hörde inte vad han sade, och han hade en massa mjölk runt munnen. Han mumlade nåt med kaffe, men när jag frågade om han ville ha kaffe bara stirrade han på mig och frågade om jag vad döv XD. TROR JAG att han frågade! Jag hade så svårt att hålla mig för skratt och jag fattade verkligen inte vad han ville, så jag stal Niklas från köket (okej, släpade Niklas från köket) och ställde honom framför den konstiga mannen. Han fattade inte heller vad han sade, och jag behövde vända mig om och asgarva lite tyst.

Jag kunde seriöst inte hålla mig för det var så komiskt och tragiskt på samma gång. Snart stirrade hela restaurangen på gubben som hade höjt rösten och nu stod och skrek att vi borde ringa polisen. I nästa ögonblick ville han prata med chefen, fast imorgon när han skulle komma tillbaka, och så mumlade han nåt om kaffe igen!
Vi sprang iväg och hämtade Basim, skiftledare eller vad han nu är. Han var den med "högst rang" på restaurangen just då iaf ^^. Så vi var tre stycken som stod och försökte tyda sluddret och fräset (ja, han fräste mjölk överallt! Och det droppade också...).

Det slutade med att Basim sprang iväg till arbetsrummet och ringde polisen. Under tiden stod jag och Niklas vid pommesen, på betryggande avstånd från mannen, och då började han plötsligt att prata med oss igen. Eller skrika kanske. Han skrek nåt, som nästan lät som "god fortsättning" och började gå iväg. Vi typ stirrade bara eftersom vi inte visste vad vi skulle göra. Då vände han sig tvärt om igen och började skrika att han sade god fortsättning men ingen svarade och att vi var döva och oförskämda och... jaa. Notera att det var vad jag tror att han sade. Han började dansa nån konstig fågeldans också. Vet inte vad han menade med den dansen, men alla gästers uppmärksamhet fick han minsann. Snart gick han dock, och polisen kom typ 3 minuter senare. Basim fick berätta hur han såg ut och så och sen sprang polisen iväg för att hitta honom 0.0. Creepy!

Sen skulle ju jag sluta direkt efter och William trodde att han skulle stå och vänta på mig utanför personalingången. Läskigt! XD Typ sprang till bussen, för hela Vällingby var helt öde och tomt.