Onsdagsfunderingar

 


Jag övningskörde för första gången härom dagen! Det var massa kul xD! Pappa såg lite väl rädd ut ibland, lol. Förståeligt.


Denna dag började med ösregn och ett sms från Sandy: "Åka buss idag? xD". Regnet fortsatte och alla i skolan gick runt och stank... blöt =/. Sista lektionen (psykologi) var helt hemsk. Det verkligen SPÖREGNADE ute och rummet var alldeles fuktigt och immigt. Så jag satt där halvt drogad och somnade till flera gånger bara för att det var en sån creepy atmosfär i det där rummet. Jag var inte ett dugg trött under samhällsakunskapen, och vad tror ni jag gillar bäst av samhällskunskap och psykologi? Om ni inte vet det blir jag besviken.


Men läraren i samhällskunskap verkar bra tycker jag! Alla säger att hon är jättedålig, att hennes lektioner är tråkigare än Karins (svårt att tro), att hon pratar obegripligt och att hennes prov är insane. Kanske är det just därför att mina förväntningar är -100 som jag faktiskt tycker om henne xD! Men jag har ju bara varit på en lektion hittills, inte haft ett prov än och inte gått igenom ett "svårt" ämne som typ ekonomi, *rysa* Vi började med Media idag - mer i min smak.
Lite kul också att hon säger små tyska ord här och där hela tiden. Kanske är det det folk menar då de säger att: "Hon pratar alltid så konstigt och obegripligt"? Det har iaf inte jag något problem med heller, för jag har ju läst tyska xD!


Bilder från Bilden :D!

Och dessutom, INGEN lärare kan vara mer sträng än min Samhällskunskap A- lärare Cris vi hade i ettan. Hennes prov var verkligen... obegripliga, helt konstigt formulerade frågor så att man svarade fel fast man egentligen kunde. Om någons mobil ringde under lektionen fick hon tokryck och ville att ägaren till telefonen skulle göra 20 armhävningar inför alla (han vägrade dock). En gång var det en person som satt långt bak och inte kunde se vad som stod på over headern. Då sa Cris: "Men herregud min unge man, behöver du glasögon? Skaffa några i så fall!"

Men jag gillar Guye än så länge. Hon påminner lite om Sonia (svenskaläraren, inte min kompis), och lite om Cris... Men sen gillar jag ju Cris också, trots allt det där. Hon är rätt rolig XD!